Betydningsdannelse blandt børn (Bog, Indbundet)

Af: Eva Gulløv

Forlag: Gyldendal
Format: Indbundet
Sprog: Dansk
Serietitel: Socialpædagogisk bibliotek
Sideantal: 246
Dato for udgivelse: 9-8-1999
Udgivelse: 1. udgave, 1999.
ISBN-13: 9788700380042
Produkt type: Bog
År for denne udgave: 1999
Første udgivelsesår: 1999
Originalsprog: Sproget kan ikke bestemmes
Udgave: 1
Oplag: 1

5 - 10 hverdage

Levering inden jul: For sent

kr 130,00

Når du handler på WilliamDam.dk, betaler du den pris du ser.

  • Ingen gebyrer
  • Ingen abonnementer
  • Ingen bindingsperioder

Beskrivelse

Børn søger at få hold på virkeligheden ved at tillægge fænomener i deres omverden betydning. Herved lærer de at forstå omgangsformer, relationer og magt.
Men hvordan opbygger børn forståelser af sig selv og deres omgivelser gennem samvær? Hvordan giver de omgivelserne mening? Hvilken betydning ligger der i børns omfattende forhandlinger og deres lege?
En analyse af disse spørgsmål er en central del af pædagogens muligheder for at støtte udviklingen af børns selvværd og social-kulturelle kompetence.
Forfatteren, der er antropolog ved Danmarks pædagogiske Universitet, har over et halvt år været tæt på en gruppe børnehavebørn for at forske i og synliggøre netop dette felt. Den teoretiske tilgang bygger på Pierre Bourdieus tænkning, der mere og mere finder indpas i den pædagogiske selvforståelse.
De mange cases er med til at skabe en naturlig indsigt, en vedkommenhed, og en medtænken i forhold til forfatterens opdagelser. Det er forskning, når det er bedst. Og pludselig giver begrebet "forskningstilknytning" mening.
En nødvendig bog for ikke mindst pædagoger og studerende. Men også andre faggrupper, der har med mennesker at gøre, vil helt sikkert have gavn af denne forskning.

Anmeldelser fra kunder

Skriv en anmeldelse

Betydningsdannelse blandt børn

Betydningsdannelse blandt børn