Didaktiske studier - Læreruddannelsens didaktik 2: bidrag til didaktikkens teori og historie (Bind 4) (Bog, Hæftet)

Forlag: Danmarks Lærerhøjskole
Format: Hæftet
Sprog: Miscellaneous (øvrige)
Sideantal: 139
Dato for udgivelse: 1-1-1993
Udgivelse: 1993.
Nr. i serien: Bind: Bind 4,
Redaktion: Karsten Schnack
ISBN-13: 9788777013492
Produkt type: Bog
Bidragyder: Poul Breindahl, Chresten Kruchov, Else Lammers, Erik Madsen, Lejf Moos, Ellen Nørgaard, Jens Rasmussen, Torben Schmidt, Birgit Sterll
Illustrationsangivelser: ill.
År for denne udgave: 1993
Første udgivelsesår: 1993
Originalsprog: Sproget kan ikke bestemmes

3 - 8 hverdage

kr 43,00

Når du handler på WilliamDam.dk, betaler du den pris du ser.

  • Ingen gebyrer
  • Ingen abonnementer
  • Ingen bindingsperioder

Beskrivelse

Denne bog er den anden publikation inden for den del af Lærerhøjskolens didaktikprogram, der har overskriften "Læreruddannelsens didaktik".
Titlen er bevidst tvetydig, idet der både er tale om didaktiske analyser af og overvejelser over læreruddannelse og mere specifikt undersøgelser af det didaktiske lærestof i læreruddannelsen. Netop i forhold til en læreruddannelse er disse to forhold næppe tjent ved at blive adskilt.
Med 'læreruddannelse' menes der i dette projekt indtil videre uddannelse af lærere til den danske folkeskole. Til gengæld rummer begrebet såvel grunduddannelse som efter/videreuddannelse, da disse områder deler mange problemstillinger og i forhold til fremtidige udfordringer må ses i sammenhæng. Også læreruddannelse må i stadig stigende grad opfattes som en 'livslang' uddannelse.
Det er mit håb, at denne bog (og de øvrige med samme titel) ligesom skriftseriens øvrige bind kan danne afsæt for videre udforskning og afklaring i form af fortsatte kritiske analyser, videnskabelig diskussion og nye forsøg.
Karsten Schnack

Anmeldelser fra kunder

Skriv en anmeldelse

Didaktiske studier - Læreruddannelsens didaktik 2: bidrag til didaktikkens teori og historie (Bind 4)

Didaktiske studier - Læreruddannelsens didaktik 2: bidrag til didaktikkens teori og historie (Bind 4)