Nedsat pris! Enhver ny idé - Forstør
Kategorier / sektioner:

Enhver ny idé - (Bog, Indbundet)

Af: Jens Bernsen

Forlag: Dansk Design Center
Format: Indbundet
Sprog: Flere sprog
Sideantal: 118
Dato for udgivelse: 3-2-2000
Udgivelse: 1. udgave, 2000.
ISBN-13: 9788790904005
Produkt type: Bog
Illustrationsangivelser: ill. i farver
Paralleltitel: Every new idea -
År for denne udgave: 2000
Første udgivelsesår: 2000
Originalsprog: Dansk
Udgave: 1
Oplag: 1

5 - 10 hverdage

Levering inden jul: OK

kr 302,76

Når du handler på WilliamDam.dk, betaler du den pris du ser.

  • Ingen gebyrer
  • Ingen abonnementer
  • Ingen bindingsperioder

Beskrivelse

Udgangspunktet for denne bog er den klassiske definition af, hvad en ny ide er: En kombination af kendte ideer på en måde, som er noget andet og mere end summen af de oprindelige ideer.
Bogen overfører denne definition til emneområdet design, et fag som beskæftiger sig med at definere hensigter, med at skabe bedre redskaber og omgivelser og med at give dem indhold og form.
Industriel kreativitet og design er en søgen efter missing links. Efter forbindelser mellem det, der allerede findes og det, der gerne vil være til. Bogen illustrerer dette tema via en række innovative produkter, som bygger på en ny ide, som er en kombination af to eller flere eksisterende ideer.
I historisk perspektiv ser forfatteren vor tid som en ny renaissance, igen fremkommet via en revolution inden for informationsteknologien, i et skæringspunkt mellem to udviklingslinier: Telefonen, som blev til det globale telefonsystem, og computeren, der udviklede sig fra at være en regnemaskine til at blive et medium.
Bogen illustrerer også, at mange af de typer af viden inden for filosofi og videnskab, der er nødvendige for at navigere rumskibet Jorden ind i den nye æra, selv er brobyggerdiscipliner.


This book is based upon the classical definition of what a new idea is: A combination of existing ideas in a way which is different from, and more than, the sum of the original ideas.
The book applies this definition to the field of design, seeing the task of the designer as defining purpose in order to create better tools and environments for man, and giving them content and form.
Industrial creativity and design is a search for missing links. For connections between what already exists and what aspires to be. The book illustrates this theme via a series of innovative products, all of which are, in an archetypical way, a combination of two or more existing ideas.
In historical perspective, the author sees our time as the emergence of a new Renaissance, again triggered by a revolution in information technology in the crossroad between two major lines of development: The global telephone network, and the computer which moved from being a calculator to becoming a medium.
The book also illustrates that many of the new types of knowledge in philosophy and science we need to navigate Spaceship Earth into this new era are, by their very nature, bridge-building disciplines.

Anmeldelser fra kunder

Skriv en anmeldelse

Enhver ny idé -

Enhver ny idé -