Ethnic minority children and education in Denmark (Bog, Hæftet)

Af: Suzanne Andersen

Forlag: Danmarks Lærerhøjskole
Format: Hæftet
Sprog: Engelsk
Serietitel: Københavnerstudier i tosprogethed
Sideantal: 78
Dato for udgivelse: 1-1-1992
Udgivelse: 1992.
Nr. i serien: Bind: nr. 16,
ISBN-13: 9788788295764
Produkt type: Bog
Illustrationsangivelser: ill.
År for denne udgave: 1992
Første udgivelsesår: 1992
Originalsprog: Sproget kan ikke bestemmes

3 - 8 hverdage

Levering inden jul: OK

kr 33,00

Når du handler på WilliamDam.dk, betaler du den pris du ser.

  • Ingen gebyrer
  • Ingen abonnementer
  • Ingen bindingsperioder

Beskrivelse

Et centralt spørgsmål i undersøgelsen er: »Hvordan gives grundfagene på teknisk skole den særlige status, at her lærer man som elev noget, man ikke lærer andre steder?«
Undersøgelsen fokuserer på, hvordan grundfaget matematik praktiseres inden for forskellige uddannelser på jern- og metalområdet. Inden for disse rammer kan det konstateres, at elever, der kommer direkte fra folkeskolen til teknisk skole, i mindre grad end ældre elever opfatter matematikfagets særlige værdi for de kompetencemål, der skal opnås i en teknisk uddannelse.
Der fremlægges en række råd og anbefalinger til, hvordan grundfagenes tekniske profil kan styrkes, og der peges på den relevans, begrebet ´teknisk dannelse´ har i denne forbindelse.
Dansk Industri og Dansk Metal har med støtte fra Industriens Uddannelsesråd finansieret undersøgelsen.

Anmeldelser fra kunder

Skriv en anmeldelse

Ethnic minority children and education in Denmark

Ethnic minority children and education in Denmark