Nedsat pris! Globalisering, massemedier og kulturel forandring Forstør
Kategorier / sektioner:

Globalisering, massemedier og kulturel forandring (Bog, Hæftet)

Af: Finn Rasmussen

Forlag: Columbus
Format: Hæftet
Sprog: Dansk
Sideantal: 134
Udgivelse: 1. udgave, 2003.
ISBN-13: 9788779700055
Produkt type: Bog
Illustrationsangivelser: ill.
År for denne udgave: 2003
Første udgivelsesår: 2003
Originalsprog: Dansk
Udgave: 1
Oplag: 2

3 - 8 hverdage

Levering inden jul: OK

kr 161,02

-17%

Vejl. pris: kr 194,00

Når du handler på WilliamDam.dk, betaler du den pris du ser.

  • Ingen gebyrer
  • Ingen abonnementer
  • Ingen bindingsperioder

Beskrivelse

Globaliseringen er et af de mest studerede emner indenfor samfundsvidenskaberne de senere år.
Det er hovedsageligt globaliseringens økonomiske sider, der er blevet belyst. Denne bog ser på de kulturelle forandringer ved globaliseringen. Et af de centrale spørgsmål er om globaliseringen betyder at kulturer bliver mere ens, eller om den medvirker til at nye kulturelle udtryk bliver skabt.
Bogen ser på mediemonopoler og massemediernes kulturelle indflydelse. Nye samværsformer over internettet er et andet emne, der tages op. Migration og Danmark som multietnisk samfund diskuteres. Endelig ses der nærmere på globaliseringens ulige fordeling mellem lande i Nord og Syd.
Finn Rasmussen (f. 1962) er mag.art. i kultursociologi. Har arbejdet med kommunikation og udvikling i en række danske og internationale organisationer, blandt andet for ulandsorganisationen Ibis i Ecuador. For tiden udstationeret som rådgiver i Mellemamerika for Udenrigsministeriet. Har skrevet flere bøger om massemedier og kommunikation, herunder Tæt på medier og samfund (medforfatter Birgitte Tufte)
»Stringent og letlæst problematiseres de mange facetter af globaliseringens kulturelle ensretning, påvirkning og øgede kulturelle bevidsthed (...) I strømmen af bøger om globaliseringens økonomiske og politiske konsekvenser adskiller Finn Rasmussens bog sig ved den klare oplysende vinkel på de vigtige kulturelle aspekter i globaliseringen.«
Jens Bråten i DBC

Anmeldelser fra kunder

Skriv en anmeldelse

Globalisering, massemedier og kulturel forandring

Globalisering, massemedier og kulturel forandring