Nedsat pris! Introduktion til undervisning: rammer, metoder, resultater Forstør

Introduktion til undervisning: rammer, metoder, resultater (Bog, Indbundet)

Forlag: Frydenlund
Format: Indbundet
Sprog: Dansk
Sideantal: 554
Dato for udgivelse: 3-1-2001
Udgivelse: 1. udgave, 2003.
Redaktion: Finn Held, Anelise Birkvad Rasmussen, Flemming B. Olsen
ISBN-13: 9788778871107
Produkt type: Bog
Illustrationsangivelser: ill.
År for denne udgave: 2003
Første udgivelsesår: 2003
Originalsprog: Dansk
Udgave: 1
Oplag: 2

2 - 5 hverdage

Levering inden jul: OK

kr 347,13

-13%

Vejl. pris: kr 399,00

Når du handler på WilliamDam.dk, betaler du den pris du ser.

  • Ingen gebyrer
  • Ingen abonnementer
  • Ingen bindingsperioder

Beskrivelse

Bogen giver en bred indføring i pædagogisk teori og praksis og beskriver de vilkår, som er med til at bestemme pædagogers og læreres handlemuligheder i de institutioner, hvor de har deres professionelle virke.
Bogen er opdelt i fem hovedkapitler:
Verdensborgerlig pædagogik introducerer de tidligste pædagogiske tænkere og trækker trådene op til i dag, hvor grænseoverskridende problemkomplekser fører til, at verdensborgeren stilles op som pædagogisk ideal.
Det sociologiske perspektiv handler om, hvordan man kan forstå opdragelse og uddannelse i forhold til de sociale og samfundsmæssige rammer. Kapitlet kommer ind på kvalificering og dannelse, den sociale reproduktion, deltagernes og fagenes sociologi og hvorfor vi i det hele taget har uddannelser og institutioner.
Den professionelle dimension handler om de nye professionsbacheloruddannelser til henholdsvis lærer og pædagog og om baggrunden for dem. Desuden belyses bl.a. tilfredshed og trivsel i institutionerne, det pædagogiske virke samt professionsidentiteten, som den opleves i dag.
Den didaktiske dimension handler om, hvordan barnet lærer og udvikler sig, og hvad vi forstår ved begreberne opdragelse og dannelse. Begrebet didaktik belyses både i forhold til lærere og pædagoger, fag og læreplaner, og endelig beskrives, hvordan børn udvikler sig gennem forskellige former for leg.
De retlige rammer gennemgår juraens betydning for opdragelse, undervisning og uddannelse og beskriver de forhold, der indvirker på pædagogens arbejde. Kapitlet kommer ind på Børnekonventionen, familieret og børneret samt de love og bestemmelser, der er grundlaget for styringen af daginstitutioner og skoler.
Bogen henvender sig til alle med interesse for pædagogik: lærer-, pædagog- og pædagogikstuderende samt alle, der arbejder i og med institutioner og på skoler. Introduktion til pædagogik er 2. reviderede udgave af bogen, der udkom første gang i 2001 og er solgt i mere end 10.000 eksemplarer.
Forfatterne er bl.a. forskere og undervisere på Danmarks Pædagogiske Universitetsskole og Københavns Universitet.

Anmeldelser fra kunder

Skriv en anmeldelse

Introduktion til undervisning: rammer, metoder, resultater

Introduktion til undervisning: rammer, metoder, resultater