Nedsat pris! Kompetencebroen: strategisk reflekterende kompetenceudvikling i systemteoretisk og diskursteoretisk perspektiv (Del 1-2-3) Forstør
Kategorier / sektioner:

Kompetencebroen: strategisk reflekterende kompetenceudvikling i systemteoretisk og diskursteoretisk perspektiv (Del 1-2-3) (Bog, Hæftet)

Forlag: Danmarks Forvaltningshøjskole
Format: Hæftet
Sprog: Dansk
Serietitel: FD-L Serien
Sideantal: 486
Dato for udgivelse: 1-6-2002
Udgivelse: 2. udgave, 2002.
Nr. i serien: Bind: Del 1-2-3,
Medforfattere: Jørgen Danelund, Carsten Jørgensen
ISBN-13: 9788773925898
Produkt type: Bog
Ophavsangivelse: Jørgen Danelund - Carsten Jørgensen
År for denne udgave: 2002
Første udgivelsesår: 2002
Originalsprog: Dansk
Udgave: 2
Oplag: 1

2 - 5 hverdage

Levering inden jul: OK

kr 772,20

-1%

Vejl. pris: kr 780,00

Når du handler på WilliamDam.dk, betaler du den pris du ser.

  • Ingen gebyrer
  • Ingen abonnementer
  • Ingen bindingsperioder

Beskrivelse

Strategisk reflekterende kompetenceudvikling tager udgangspunkt i, at i en senmoderne offentlig organisation er der mange forskellige perspektiver, hvorfra kompetenceudviklingsprocesser kan tillægges betydning. Kompetencen til at kompetenceudvikle er en forudsætning for at kunne orientere sig i dette organisatoriske krydspres. Konceptet Kompetencebroen implementerer reflekterende kommunikationsprocesser som grundlag for kompetencen til at kompetenceudvikle. I bogens del I præsenteres konceptet og et casemateriale, der viser, hvordan man kan arbejde med konceptet i praksis. I del II præsenteres konstruktionismen som videnskabsteoretisk grundlag for konceptet og arbejdet med det i det organisatoriske krydspres. I del III præsenteres Luhmanns systemteori samt Foucault, Laclau og Mouffes diskursteori som teoretiske perspektiver, hvori såvel forståelsen af som arbejdet med konceptet kvalificeres. Bogen er den anden i FD-L Serien, som er en udgivelsesrække fra Danmarks Forvaltningshøjskoles Forlag. der relaterer sig til teorier og praktiske erfaringer med relevans for det uddannelsesmæssige og forskningsmæssige miljø omkring Forvaltningshøjskolens to-årige diplomstudium i Offentlig Ledelse (FD-L).

Anmeldelser fra kunder

Skriv en anmeldelse

Kompetencebroen: strategisk reflekterende kompetenceudvikling i systemteoretisk og diskursteoretisk perspektiv (Del 1-2-3)

Kompetencebroen: strategisk reflekterende kompetenceudvikling i systemteoretisk og diskursteoretisk perspektiv (Del 1-2-3)