Forstør
Kategorier / sektioner:

Målstyret kompetenceudvikling i undervisning og læring (Bog, Hæftet)

Af: Sten Clod Poulsen

Forlag: MetaConsult
Format: Hæftet
Sprog: Dansk
Sideantal: 330
Dato for udgivelse: 15-1-2002
Udgivelse: 1. udgave, 2002.
ISBN-13: 9788761000804
Produkt type: Bog
Illustrationsangivelser: ill.
Tegner: Sten Clod Poulsen
År for denne udgave: 2002
Første udgivelsesår: 2002
Originalsprog: Dansk
Udgave: 1
Oplag: 1

5 - 10 hverdage

Levering inden jul: OK

kr 459,31

Når du handler på WilliamDam.dk, betaler du den pris du ser.

  • Ingen gebyrer
  • Ingen abonnementer
  • Ingen bindingsperioder

Beskrivelse

Selvstændigt udviklet teori og modeller om læring, kompetenceudvikling mv. Selve kompetencebegrebet diskuteres og defineres.
Bogen indeholder en gennemarbejdet model for hvorledes man præcist kan definere ´en kompetence´ som mål for læring. Modellen har fire dimensioner:
1) Den kvalitative faglighed.
2) Den kvantitative faglighed.
3) Den psykologiske læringsmåde.
4) Kontekstdimensionen vedr. Anvendelsessammenhængen.
Endvidere diskuteres hvilke ´metodegrupper´ som skal bruges ved udviklingen af de fire dimensioner i kompetencemodellen. I den forbindelse problematiseres og afvises ´metodefriheden´ og ´korrespondencetesen´ formuleres: At den pædagogiske metode styrer aktiveringen af den psykologiske læringsmåde, og derfor ikke er valgfri når kompetencemålet er fastlagt.
Grundlaget for bogen er forfatterens mangeårige forsknings- og konsulentvirksomhed. Specielt ved bogen er, at det er en ´stand alone´ fremstilling, dvs. at den ikke explicit diskuterer og henviser til anden pædagogisk-psykologisk teoridannelse.
Tilhørende bogen vedlægges et teksthæfte på 32 sider med resume af bogen og temaindex.

Anmeldelser fra kunder

Skriv en anmeldelse

Målstyret kompetenceudvikling i undervisning og læring

Målstyret kompetenceudvikling i undervisning og læring