Nedsat pris! Marked, erhvervsliv og stat: dansk konkurrencelovgivning og det store erhvervsliv Forstør
Kategorier / sektioner:

Marked, erhvervsliv og stat: dansk konkurrencelovgivning og det store erhvervsliv (Bog, Hæftet)

Af: Niels Nørgaard Kristensen

Forlag: Aarhus Universitetsforlag
Format: Hæftet
Sprog: Dansk
Sideantal: 303
Dato for udgivelse: 10-2-2004
Udgivelse: 1. udgave, 2004.
ISBN-13: 9788779340701
Produkt type: Bog
Ophavsangivelse: Per Boje - Morten Kallestrup
År for denne udgave: 2004
Første udgivelsesår: 2004
Originalsprog: Dansk
Udgave: 1
Oplag: 1

2 - 5 hverdage

Levering inden jul: OK

kr 215,76

-13%

Vejl. pris: kr 248,00

Når du handler på WilliamDam.dk, betaler du den pris du ser.

  • Ingen gebyrer
  • Ingen abonnementer
  • Ingen bindingsperioder

Beskrivelse

Medierne beretter med mellemrum, at store virksomheder udnytter en markedsdominerende position. OECD har i de seneste år flere gange rejst kritik af, at den danske konkurrencelovgivning er for svag med det resultat, at det danske prisniveau er for højt til skade for forbrugerne. Inden for EU har Danmark været et af de sidste lande, der forlod det såkaldte kontrolprincip til fordel for det stærkere forbudsprincip. I et internatioanlt perspektiv har dansk erhvervsliv haft succes med længe at undgå at blive underlagt en stram offentlig konkurrenceregulering. I denne bog følges den danske konkurrenceregulering i det 20. århundrede. Det store erhvervsliv har bestandigt kæmpet for en lempelig konkurrencelovgivning. Det mislykkedes set over tid.

Anmeldelser fra kunder

Skriv en anmeldelse

Marked, erhvervsliv og stat: dansk konkurrencelovgivning og det store erhvervsliv

Marked, erhvervsliv og stat: dansk konkurrencelovgivning og det store erhvervsliv