Nedsat pris! Medierne og moderniteten: En samfundsteori om medierne Forstør
Kategorier / sektioner:

Medierne og moderniteten: En samfundsteori om medierne (Bog, Hæftet)

Af: John B. Thompson

Forlag: Hans Reitzel
Format: Hæftet
Sprog: Dansk
Sideantal: 332
Dato for udgivelse: 28-8-2001
Udgivelse: 1. udgave, 2001.
Oversætter: Stig W. Jørgensen
ISBN-13: 9788741225692
Produkt type: Bog
Originaltitel: The Media and Modernity
År for denne udgave: 2001
Første udgivelsesår: 2001
Originalsprog: Engelsk
Udgave: 1
Oplag: 2

2 - 5 hverdage

Levering inden jul: OK

kr 259,26

-13%

Vejl. pris: kr 298,00

Når du handler på WilliamDam.dk, betaler du den pris du ser.

  • Ingen gebyrer
  • Ingen abonnementer
  • Ingen bindingsperioder

Beskrivelse

Hvilken rolle har kommunikationsmedierne spillet i tilblivelsen af de moderne samfund? Hvordan skal vi forstå de sociale virkninger af informationsformidling og nye kommunikationsformer, lige fra introduktionen af bogtrykkerkunsten i 1400-tallets Europa til vore dages globale kommunikationsnetværk? Det er enkelt sagt hovedtemaerne i den engelske sociolog John B.Thompsons forsøg på at udarbejde en egentlig samfundsteori om kommunikationsmedierne og konsekvenserne af deres udvikling og mere og mere dominerende indflydelse. Thompsons bog giver ikke alene en øjenåbnende analyse af medieudviklingen, men bliver indirekte også en gennemgang af de teorier og den litteratur, der tidligere har beskæftiget sig med området. Medierne og moderniteten henvender sig primært til studerende inden for medievidenskab og sociologi, men vil være af interesse for et langt bredere kulturelt og samfundsmæssigt interesseret publikum.John B. Thompson er lektor i sociologi ved University of Cambridge. Sammen med Anthony Giddens leder han Polity Press. Hans seneste bog The Political Scandal vil i løbet af 2002 blive udsendt på Hans Reitzels Forlag.

Anmeldelser fra kunder

Skriv en anmeldelse

Medierne og moderniteten: En samfundsteori om medierne

Medierne og moderniteten: En samfundsteori om medierne