Nedsat pris! Forstør

Mening og deltagelse: iagttagelse af 1-5 årige børns deltagelse i musikundervisningen - ph.d.-afhandling (Bog, Hæftet)

Af: Sven-Erik Holgersen

Forlag: Danmarks Pædagogiske Universitet, Institut for Curriculumforskni
Format: Hæftet
Sprog: Dansk
Sideantal: 282
Dato for udgivelse: 1-1-2002
Udgivelse: 2002.
ISBN-13: 9788777019401
Produkt type: Bog
Illustrationsangivelser: ill.
År for denne udgave: 2002
Første udgivelsesår: 2002
Originalsprog: Dansk

3 - 8 hverdage

Levering inden jul: OK

kr 207,06

-13%

Vejl. pris: kr 238,00

Når du handler på WilliamDam.dk, betaler du den pris du ser.

  • Ingen gebyrer
  • Ingen abonnementer
  • Ingen bindingsperioder

Beskrivelse

Videoeksempler medfølger på 2 CD´er.
Mening og Deltagelse drejer sig om, hvordan deltagelse bliver meningsfuld for småbørn, der deltager i "elementær undervisning" under ledelse af en musikpædagog og sammen med deres forældre, dagplejemødre eller børnehave. Afhandlingens hovedærinde er at forstå, hvordan musik, bevægelse og sociale samspil medvirker til forskellige deltagerstrategier.
Undersøgelsens teoretiske udgangspunkt er overvejende fænomenologisk og er særligt inspireret af Maurice Merleau-Pontys idé om 'den levende krop', men også af psykologen Daniel Sterns børnesyn og opfattelse af kroppen og globale perceptionsformer.
Et gennemgående begreb er ´intentionalitet´ i den fænomenologiske dobbeltbetydning "at være rettet mod og af noget meningsfuldt", idet "den levede krop" i sig selv er meningsskabende.
Den beskrevne synsmåde synliggør aspekter af mening, der måske ellers er underforståede, ikke reflekterede eller evt. helt oversete. Børns deltagerstrategier i elementær musikundervisning beskrives i denne undersøgelse som ikke-hierarkiske, varierede og diskontinuerlige.

Anmeldelser fra kunder

Skriv en anmeldelse

Mening og deltagelse: iagttagelse af 1-5 årige børns deltagelse i musikundervisningen - ph.d.-afhandling

Mening og deltagelse: iagttagelse af 1-5 årige børns deltagelse i musikundervisningen - ph.d.-afhandling