Nedsat pris! Mennesket i hjernen: en grundbog i neuropædagogik Forstør
Kategorier / sektioner:

Mennesket i hjernen: en grundbog i neuropædagogik (Bog, Hæftet)

Af: Kjeld Fredens

Forlag: Hans Reitzel
Format: Hæftet
Sprog: Dansk
Sideantal: 423
Dato for udgivelse: 27-1-2012
Udgivelse: 2. udgave, 2012.
ISBN-13: 9788741254661
Produkt type: Bog
Diverse ophavsangivelser: Omslagsgrafiker: Ida Balslev-Olesen
Illustrationsangivelser: ill.
Tegner: Jeanette Bech - Pamperin & Bech
År for denne udgave: 2012
Første udgivelsesår: 2004
Originalsprog: Dansk
Udgave: 2
Oplag: 3

2 - 5 hverdage

kr 369,75

-13%

Vejl. pris: kr 425,00

Når du handler på WilliamDam.dk, betaler du den pris du ser.

  • Ingen gebyrer
  • Ingen abonnementer
  • Ingen bindingsperioder

Beskrivelse

Mennesket i hjernen er en bog om, hvordan man kan blive god til at lære eller bedre til at hjælpe andre med at blive mere lærenemme. Bogen udfordrer det egocentriske syn på mennesket: at mennesket er centrum for sin egen adfærd, og at menneskets tænkning og handlinger er et resultat af hjernens formåen. En antagelse, som opretholder en adskillelse mellem krop og tanke og mellem individ og omverden.

Bogen handler om hjernen, ikke hjernen i mennesket, men lige omvendt: mennesket i hjernen. Det er ikke hjernen, der tænker, det er individet, og det er et individ med en krop, der er uløseligt bundet til den situation, individet befinder sig i.

Bogen er en indføring i neuropædagogik, som i dag har to sider. Den ene handler om, hvorledes viden om hjernen og mentale processer kan berige vores viden om læring. Den anden handler om, hvordan man kan hjælpe den svage elev, børn og unge med indlæringsvanskeligheder eller neuropsykologiske udviklingsforstyrrelser eller den hjerneskadede person.

Mennesket i hjernen er skrevet til den, der vil blive mere kritisk i sit arbejde med neuropædagogik, og som vil blive bedre til at tænke over sin egen praksis som pædagog, lærer eller behandler. Sigtet er en bedre indsigt og praksis. 2. udgave er gennemgribende revideret og inddrager den nyeste forskning, bl.a. om embodiment, om hvorfor arbejdshukommelsen kan spænde ben for læring, og hvordan den kan styrkes; om kollaborativ læring og fælles opmærksomhed, som handler om læring i fællesskaber. De vigtigste kognitive temaer bliver belyst, og de munder ud i metodiske anvisninger.

Kjeld Fredens er læge og hjerneforsker. Han er selvstændig forsker i ledelse og kognition og har været lektor ved Neurobiologisk Institut ved Århus Universitet, rektor for Skive Lærerseminarium og udviklings- og forskningschef ved Vejlefjord NeuroCenter. 

Anmeldelser

Skriv en anmeldelse

Mennesket i hjernen: en grundbog i neuropædagogik

Mennesket i hjernen: en grundbog i neuropædagogik