Skriftsprogsudvikling hos førskolebørn og skriftsprogsstimulering i børnehaveklassen (Bog, Hæftet)

Forlag: Danmarks Lærerhøjskole
Format: Hæftet
Sprog: Dansk
Serietitel: PPP-serien
Sideantal: 48
Dato for udgivelse: 1-1-1992
Udgivelse: 1993.
Nr. i serien: Bind: 82,
Medforfattere: Mogens Vig Frederiksen, Birthe Sand
ISBN-13: 9788777770371
Produkt type: Bog
Illustrationsangivelser: ill.
År for denne udgave: 1993
Første udgivelsesår: 1993
Originalsprog: Sproget kan ikke bestemmes

3 - 8 hverdage

kr 45,00

Når du handler på WilliamDam.dk, betaler du den pris du ser.

  • Ingen gebyrer
  • Ingen abonnementer
  • Ingen bindingsperioder

Beskrivelse

Opgavens problemformulering:
Jeg må med de iagttagelser jeg i seks 1. klasser har gjort om elevernes læseparathe, forholde mig kritisk til den læseforberedende undervisning, jeg som speciallærer har planlagt og gennemført i børnehaveklassen.
Jeg vil undersøge, om det er muligt ved i børnehaveklassen at inddrage flere skriftsproglige aktiviteter at forberede og motivere eleverne til med lyst og iver at gå i gang med at læse og skrive og at betragte skriftsproget som et kommunikationsmiddel, de kan have gavn af.
Ligeledes vil jeg undersøge, om jeg ved at udvide det snævre syn på sproglieg opmærksomhed, som har dannet grundlag for min undervisning, til i højere grad at lade det omfatte børns udvikling af et distanceret sprog kan stimulere de sprogligt svage børns formuleringsevne.
Endelig vil jeg undersøge, om de børn, der har problemer med grafem/fonem-forbindelsen, kan tilgodeses ved at inddrage bogstaverne i arbejdet med lydende.

Anmeldelser fra kunder

Skriv en anmeldelse

Skriftsprogsudvikling hos førskolebørn og skriftsprogsstimulering i børnehaveklassen

Skriftsprogsudvikling hos førskolebørn og skriftsprogsstimulering i børnehaveklassen