Nedsat pris! Teamets arbejde med - børn med særlige behov Forstør
Kategorier / sektioner:

Teamets arbejde med - børn med særlige behov (Bog, Paperback)

Forlag: Kroghs Forlag
Format: Paperback
Sprog: Dansk
Serietitel: Teamserien.
Sideantal: 96
Dato for udgivelse: 21-6-2006
Udgivelse: 1. udgave, 2006.
Medforfattere: Joan Henriksen - Mariann Würtz
ISBN-13: 9788762404571
Produkt type: Bog
Ophavsangivelse: Joan Henriksen - Mariann Würtz
År for denne udgave: 2006
Første udgivelsesår: 2006
Originalsprog: Sproget kan ikke bestemmes
Udgave: 1
Oplag: 1

2 - 5 hverdage

Levering inden jul: OK

kr 167,31

-1%

Vejl. pris: kr 169,00

Når du handler på WilliamDam.dk, betaler du den pris du ser.

  • Ingen gebyrer
  • Ingen abonnementer
  • Ingen bindingsperioder

Beskrivelse

I Danmark har der gennem mange år været politisk enighed om, at folkeskolen er for alle. Det betyder, at den almindelige undervisning skal rumme alle elever, at inklusion i undervisningen er en menneskeret, og at ressourcerne skal prioriteres til den almindelige undervisning. Det vil sige, at elever med særlige behov, som tidligere i høj grad blev henvist til specialundervisningstilbud i eller uden for skolen, i højere grad bør rummes inden for "den normale undervisning" i "den normale klasse" i "den normale folkeskole". I stedet for en ensidig elevtilpasning til skolen, lærerne og undervisningen, handler det om en gensidig tilpasning, hvor skolen i væsentlig grad søger at tilpasse sig den enkelte elev. Rummelighed betyder, at de elever, der har mulighed for at trives og udvikle sig i normalundervisningen, bør rummes der. Det kræver fleksibilitet og ressourcebevidsthed. I den fleksible skole tilpasses og organiseres den specialpædagogiske støtte, så den bliver en del af normalundervisningen. Men hvad betyder det i praksis, når der er børn med særlige behov og måske samtidig forstyrrende adfærd i klassen? Det kræver videndeling, støtte og samarbejde. I bogen illustreres dette i en række konkrete cases med fokus på teamets samspil med skolens specialundervisningsekspertise, dens ledelse og forældrene.Forfatterne er begge dybt involveret i praksis som henholdsvis funktionslærer for specialundervisning og pædagogisk afdelingsleder i folkeskolen.

Anmeldelser fra kunder

Skriv en anmeldelse

Teamets arbejde med - børn med særlige behov

Teamets arbejde med - børn med særlige behov