Nedsat pris! Videnskabsteori for de pædagogiske professionsuddannelser Forstør

Videnskabsteori for de pædagogiske professionsuddannelser (Bog, Hæftet)

Forlag: Hans Reitzel
Format: Hæftet
Sprog: Dansk
Sideantal: 164
Dato for udgivelse: 18-3-2011
Udgivelse: 1. udgave, 2011.
Redaktion: Kamma Lund Jensen
Medforfattere: Ulf Brinkkjær, Marianne Høyen
ISBN-13: 9788741251509
Produkt type: Bog
Illustrationsangivelser: ill.
Ophavsangivelse: Ulf Brinkkjær, Marianne Høyen
År for denne udgave: 2011
Første udgivelsesår: 2011
Originalsprog: Dansk
Udgave: 1
Oplag: 5

2 - 5 hverdage

kr 195,75

-13%

Vejl. pris: kr 225,00

Når du handler på WilliamDam.dk, betaler du den pris du ser.

  • Ingen gebyrer
  • Ingen abonnementer
  • Ingen bindingsperioder

Beskrivelse

Hvad er viden? Hvordan frembringer eller konstruerer man viden? Hvad er forholdet mellem erfaringer og videnskab? Kan man tale om, at noget er mere ´sandt´ end andet, når det drejer sig om mennesker? Og hvad vil det egentlig sige, at noget er ´videnskabeligt bevist´?
I takt med de senere års uddannelsesændringer er det i stigende grad blevet nødvendigt for de studerende på professionshøjskolernes mellemlange uddannelser at beskæftige sig med spørgsmål som disse. Viden er ikke noget, der falder ned fra himlen, den er menneskeskabt. Skal man kunne tænke over og tale om fremstilling af viden, er man nødt til at mestre et tilstrækkelig detaljeret fagsprog. Inden for de pædagogiske fag frembringes viden desuden ofte ved at observere eller spørge til en given form for gruppepraksis og omsætte svaret i et produkt. Uanset om resultatet består af tekst, billeder eller andet, vil et altid være udtryk for et bestemt perspektiv hos ophavsmanden, som det er nyttigt at køre sig klart. 
Denne bog, der er skrevet specielt til de pædagogiske professionsuddannelser, giver et elementært grundlag for at forholde sig til disse ting. Videnskabsteori er en slags ´værktøjskasse´, der forøger ens muligheder for bevidst at reflektere over de spørgsmål, man er nødt til at stille sig, både når man præsenteres for viden produceret af andre, og når man er involveret i egne studie- eller udviklingsprojekter. Som med alle andre værktøjskasser gælder det, at det først er, når man selv bringer værktøjet i spil, det for alvor viser sig funktionsdueligt. 
Ulf Brinkkjær er lektor på Institut for Pædagogik, Danmarks Pædagogiske Universitetsskole, Aarhus Universitet
Marianne Høyen er adjunkt i pædagogik på Institut for Medier, Erkendelse og Formidling, Københavns Universitet.

Anmeldelser fra kunder

Skriv en anmeldelse

Videnskabsteori for de pædagogiske professionsuddannelser

Videnskabsteori for de pædagogiske professionsuddannelser

Kunder, der købte denne vare, købte også