Bøger
E-bøger
Lydbøger
Blog / Info
Indkøbskurv (0)
WilliamDam.dk - Altid billige bøger
Kontakt os
E-mærket
Søg: Vis udsolgte:
 
0 stjerner
Positionering

Positionering
(Bog, Hæftet)
- Mellemlederes kommunikative arbejde med at skabe ledelsesrum og ledelsesret

Forfatter: 

Mie Femø Nielsen


Redigering: Winni Johansen m.fl.

ISBN 13: 9788759309704
Forlag: Samfundslitteratur
Indbinding: Hæftet (Info)
Udgave: 1
Oplag: 1
Trykt i: 2010
Serie: Den kommunikerende organisation
Mål: H: 240mm B: 168mm D: 16mm V: 471g
Sider: 246
Sprog: Dansk Sprog: Dansk

Udgivelsesdato: 26/04-2010
252,00 DKK
Normalpris: 288,00 DKK
Spar: 36,00 DKK (12.5%)
Levering: 1-5 hverdage
 
Antal:
Tilvælg gaveindpakning:
Alm. gavepapir (+ 10,00 DKK) 
[ Tilføj ønskeliste ]
Forlagets beskrivelse
Mellemlederen er centrum for al aktivitet i sin afdeling, men må samtidig referere til og stille alle mulige aktører – både inden for og uden for afdelingen – tilfreds. Bogen viser, hvordan mellemlederne håndterer at befinde sig i et krydspres mellem topledelse og medarbejdere, lederkolleger og eksterne samarbejdspartnere.

Bogen viser også, hvordan lederrollen ikke er noget, man har eller er, men noget man gør. En række autentiske, danske mellemledere er blevet videofilmet, mens de holder afdelingsmøde. Via den internationalt anerkendte mikrosociologiske metode vises udførligt i eksempler fra praksis, hvordan mellemledere formelt, normativt og fagligt konstruerer deres lederrolle. Denne positionering foregår i relation til medarbejderes positionering og modpositionering.

Positionering besvarer også en række principielle spørgsmål, som praksis rejser: Hvad giver mellemlederen magt over medarbejderne? Og hvorfor kan det overhovedet være interessant for medarbejderne at lade mellemlederen få magt over sig? Denne indbyrdes magtrelation er selve fundamentet for mellemlederens virke.

Bogen tilhører en miniserie om mellemlederens kommunikation i relation til ledelse og organisation. Dens søsterbog, Fortolkningsledelse – mellemlederes kommunikative arbejde med værdier og kulturskabelse, handler om mellemlederens arbejde med at socialisere medarbejderne og skabe fælles forslag.

Begge bøger henvender sig til studerende ved højere læreanstalter – samt til ledere og rådgivere.

Indholdsbeskrivelse
Hvordan mellemlederne håndterer at befinde sig i et krydspres mellem topledelse og medarbejdere, lederkolleger og eksterne samarbejdspartnere

Vær den første til at skrive en anmeldelse eller vurdere
Skriv anmeldelse
Andre bøger af Mie Femø Nielsen (Se alle bøger)
Kundernes vurdering på trustpilot.dk Vi er e-mærket Betalingsinformation Vi sender pakker med GLS Vi sender pakker med Post Danmark
Fragtfrie bøger | Lynlevering | Kontakt os | Nyhedsbrev | Hvem er vi? | Hjælp til e-bøger og e-lydbøger | Kundeservice | Nyt om bøger | Sitemap | Idéer til tiltag og ændringer

Copyright 2005-2014 WilliamDam.dk
William Dams Boghandel - St. Torv 7 - 3700 Rønne - Tlf: (+45) 56 96 46 00 - E-mail:shop@williamdam.dk