Søgning på underkategorier- og emner:
Flydende læsning i praksis er en guide til undervisning i flydende læsning i indskolingen og på mellemtrinnet. I denne anden og udvidede udgave præsenterer bogen dig for nye... Læs mere
Lærerhenvendt bog i ny udgave nu hos Akademisk Forlag.Ny ajourført og udvidet udgave af den eksisterende bog. Med nye resultater af læseundersøgelser - nye vinkler på... Læs mere
Eleverne i skolen efterspørger både ligeværdighed og autoritet fra læreren, men hvordan er man en autoritet på en ikke-autoritær måde? De lærerstuderende ved, at autoritet... Læs mere
Bedre inklusion, skoleudvikling og samarbejde på tværs.Co-teaching er en tilgang til at arbejde med inklusion i skolen, hvor de professionelle arbejder tæt sammen om alle... Læs mere
Med udgangspunkt i den narrative vejledning fremlægger bogen casebeskrivelser, retningslinjer og eksempler på vejledningspraksis, der sigter på at hjælpe eleverne med at... Læs mere
Bogen giver en kort indføring i begreberne gentaget læsning og flydende læsning, men er mest praktisk anlagt med 28 konkrete øvelser, varianter af repeteret læsning,... Læs mere
Denne bog sætter en ny dagsorden for inklustionsarbedet i skolen. Bogens fokus er, at alle elever skal støttes i at lære at kunne deltage aktivt i de sociale og... Læs mere
"Lektionsdesign – en håndbog i differentieret undervisning" tilbyder lærere hjælp til at designe lektioner, der reelt skaber differentieret og inkluderende undervisning. Det er en konkret... Læs mere
Denne bog giver lærere en didaktisk metode og konkrete forslag til, hvordan innovativ kompetence og entreprenørskab udvikles hos eleverne i alle fag. Metoden er... Læs mere
?Opslagsbog, grundbog og andetsprogsdidaktik i ét. Sjældent ses en pædagogisk metodebog hængt så fint op på praksisbeskrivelser som denne indføring i... Læs mere
Hvordan lærer man at tænke selvstændigt? Den franske filosof Oscar Brenifier beskriver i denne bog filosofiske samtaler i klasselokalet som undersøgende... Læs mere
På mellemtrinnet handler læseundervisning ikke længere kun om at lære at læse, men at læse for at lære - i alle fag. For at eleverne kan tilegne sig fagstof, er det... Læs mere