Søgning på underkategorier- og emner:
Hverdagen på mange skoler er præget af uro og konflikter, og lærere og pædagoger bruger meget tid på at skabe ro i klassen, så eleverne kan lære det, de skal.... Læs mere
"Hvad er resiliens?" er kapitel 1 fra bogen "Mønsterbrud i opbrud". Kapitlet indeholder følgende: - Historien om John og Gary – nødvendighed - Den psykoanalytiske... Læs mere
Få succes i skolens ressourceteam! Bogen giver dig som vejleder, ressourceperson og leder det faglige fundament... Læs mere
I den danske folkeskole er der i øjeblikket stort fokus på fænomenerne ”AKT” (Adfærd, Kontakt og Trivsel) og ”inklusion”. I denne bog forener... Læs mere
Hvorfor har vi brug for at mentalisere i dagtilbud og skole? Og hvordan kan mentalisering helt konkret inddrages i pædagogens og lærerens praksis? Det giver... Læs mere
Praktikken i pædagoguddannelsen fylder godt en tredjedel af den samlede studietid og rummer nogle helt særlige muligheder... Læs mere
Sproget udvikles i interaktion med relationskompetente voksne. Denne bog udgør et... Læs mere
Aktionslæring er en metode, der kan bidrage til at understøtte pædagogisk udvikling rettet mod børnenes hverdagsliv og medarbejdernes faglighed. Samtidig kan... Læs mere
Fiktion - litteratur og didaktik på læreruddannelsen henvender sig til lærerstuderende i dansk og er skrevet med henblik på det modul,... Læs mere
Hvad er kompetenceudvikling? Hvordan arbejder man seriøst og strategisk med kompetenceudvikling, så både organisationen og den enkelte når i mål?KORT &... Læs mere
Professionelle læringsfællesskaber - teamsamarbejde og undervisningsudvikling Forventningerne og kravene til... Læs mere
Livet i vuggestuen handler om børnenes indbyrdes samvær, deres fælles aktiviteter og spirende venskaber. Det... Læs mere
UgeskemaRevolutionen – Få ro, trivsel og overskud i lyset af folkeskolereformen Med skolereformen er... Læs mere
Klasseledelse i praksis – en håndbog for lærere inspirerer, støtter, giver viden og helt konkrete værktøjer til din daglige praksis som lærer... Læs mere