Bæredygtighedens pædagogik: Forskningsperspektiver og eksempler fra praksis (Bog, Paperback, Dansk)

Bæredygtighedens pædagogik: Forskningsperspektiver og eksempler fra praksis (Bog, Paperback, Dansk)

Af: Jonas Andreasen Lysgaard og Nanna Jordt Jørgensen (red.)


Nedsat pris! Bæredygtighedens pædagogik: Forskningsperspektiver og eksempler fra praksis

Forlag: Frydenlund Academic

  • Type: Bog
  • Format: Paperback
  • Sprog: Dansk Sprog: Dansk
  • ISBN-13: 9788772161266
  • Udgave: 1. (27-11-2020)
  • Oplag: 2. (01-11-2022)
  • Første udgivelsesår: 2020
  • Omslagsillustrator: Signe Kisbye Mikkelsen
  • Originalsprog: Dansk
  • Sideantal: 243
  • Indbinding: Paperback
  • Mål og vægt: B: 155mm, H: 230mm, D: 21mm, Vægt: 464g

Når du handler på WilliamDam.dk, betaler du den pris du ser.

  • Ingen gebyrer
  • Ingen abonnementer
  • Ingen bindingsperioder

Alle Kategorier som dette produkt er en del af

  = Emner / kategorier
  = Sektioner / guides
  = Specialsider
  = Kampagner

Beskrivelse

Klimaforandringer, tab af biodiversitet, forurening og ikke mindst de afledte sociale og sundhedsmæssige konsekvenser heraf sætter fokus på vigtigheden af at arbejde med en bære­dygtig udvikling. På tværs af danske pædagogiske institu­tio­ner og uddannelser arbejdes der i stigende grad på at gøre bære­dygtighed til et centralt omdrejningspunkt.
Bæredygtighedens pædagogik kvalificerer dette arbejde. På baggrund af eksisterende national og international forsk­ning i koblingerne mellem uddannelse, pædagogik og bære­­dygtig­hed fremhæver forfatterne med et kritisk og engageret blik de pædagogiske dilemmaer og muligheder, som bære­dygtighedsudfordringerne stiller til uddannelserne og den pæ­dago­gisk praksis.
Bogens fire hoveddele handler om:

  1. Bæredygtighed som udfordring i uddannelse og politik
  2. Bæredygtighed og uddannelse som tema i forskning og erkendelse
  3. Centrale begreber og tematikker i uddannelse og pædagogik for bæredygtighed
  4. Pædagogik og uddannelse for bæredygtighed i praksis

Bogen henvender sig til undervisere og studerende på videre­gående uddannelser inden for det pædagogiske område. Det er dog også en ambition med bogen, at den skal kunne bruges mere bredt af praktikere, som arbejder med pædagogik og bæredygtighed, og indgå i efter- og videreuddannelsesforløb for en lang række professioner samt på højskoleniveau.

Læsernes anmeldelser (0)