404 - Siden blev ikke fundet

Der er 1 fejl

  1. Fejlkode: 404 - siden blev ikke fundet

« Tilbage

Fejlkode: 404 - siden blev ikke fundet


Åh nej!
Denne side er ikke længere tilgængelig. Varen, som engang kunne købes her, er fjernet fra vores katalog. Informationen, som du ser her på siden, er en del af vores produktarkiv og er blot en hyldest til den vare, der engang var.


Men vent ...
Vi har heldigvis gemt lidt info, før produktet blev slettet. Du kan stadig finde links til fx forfatter, leverandør, kategorier og serier, samt andet som denne vare har været en del af. Vi håber, at det kan hjælpe dig med at finde en anden udgave af varen eller måske et alternativ.

AKT - hvordan?: en inspirationsmappe til AKT-undervisningen, 5.-6. årgang (Bog, Ringordner, Dansk)

Forfatter(e): Jette Vibeche Madsen


Forlag: Dafolo

  • Type: Bog
  • Format: Ringordner
  • Sprog: Dansk Sprog: Dansk
  • Udgave: 1. (02-12-2010)
  • Oplag: 1. (02-12-2010)
  • Første udgivelsesår: 2010
  • Tegnet af: Søren Back Svendsen
  • Originalsprog: Dansk
  • Sideantal: 132
  • Indbinding: Ringordner
  • ISBN/VNR: 9788772815466
DENNE VARE ER UDSOLGT / UDGÅET
DENNE VARE ER UDSOLGT / UDGÅET

Når du handler på WilliamDam.dk, betaler du den pris du ser.

  • Ingen gebyrer
  • Ingen abonnementer
  • Ingen bindingsperioder

VARENS BESKRIVELSE

AKT - hvordan? - en inspirationsmappe til AKT-undervisningen 5.-6. årgang Dagens folkeskole skal være inkluderende og dermed anerkende elevernes forskellighed, hvilket stiller store krav til undervisningens tilrettelæggelse og indhold. Det betyder dog ikke, at alle elever kan og skal inkluderes i normalsystemet. I dag oplever de professionelle i folkeskolen, at et stigende antal elever udviser problemadfærd, og at der samtidig udskilles flere og flere elever til specialforanstaltninger. Den inkluderende skole kræver bl.a., at der arbejdes målrettet og forebyggende i forhold til udvikling af elevernes personlige, sociale og emotionelle kompetencer.Denne mappe er et forebyggende ugeforløb for 5.-6. årgang, som bl.a. har til formål at være trivselsfremmende med fokus på de positive relationer i klassen. Øvelserne er struktureret, så de også kan bruges enkeltvis efter behov.Der arbejdes med personlige, sociale og skolefaglige kompetencer, således der gives mulighed for at inddrage eleverne aktivt. Den enkelte elev skal opleve sig anerkendt og føle sig som en værdsat del af gruppen. I løbet af ugen synliggøres det, at vi er forskellige, oplever forskelligt, føler forskelligt osv. Derigennem bevidstgøres eleverne om, at der skal være plads til alle i gruppen, og at alle er vigtige.Mappen giver inspiration til:- At styrke de positive relationer i klassen- Det udviklingsstøttende samspil i klassen- ForældreinddragelseVidereudvikling af samarbejdsformer mellem skolens vejlederfunktion og klasseteametMaterialet tager afsæt i det vigtige samarbejde mellem AKT-vejlederfunktionen og klasseteamet om udvikling af den pædagogiske praksis i klassen.Materialet henvender sig især til pædagoger, lærere og AKT-vejledere.ForfatterneJette Vibeche Madsen er uddannet pædagog og AKT-vejleder. Hun arbejder som børnehaveklasseleder og AKT-vejleder. Lise Schaldemose uddannet lærer og AKT-vejleder. Hun arbejder i normalklasser med elever med sociale og emotionelle vanskeligheder. Kurt Andersen er uddannet lærer og har arbejdet med såvel normal- som specialklasser. Han er uddannet AKT-vejleder og arbejder som folkeskolelærer og AKT-vejleder.