AKT - hvordan: en inspirationsmappe til AKT-undervisningen - 5.-6. årgang Forstør
Kategorier / sektioner:

AKT - hvordan: en inspirationsmappe til AKT-undervisningen - 5.-6. årgang (Bog, Ringordner)

Forlag: Dafolo
Format: Ringordner
Sprog: Dansk
Sideantal: 132
Dato for udgivelse: 2-12-2010
Udgivelse: 1. udgave, 2010.
Medforfattere: Jette Vibeche Madsen, Lise Schaldemose, Kurt Andersen
ISBN-13: 9788772815466
Produkt type: Bog
Illustrationsangivelser: ill.
Ophavsangivelse: Jette Vibeche Madsen, Lise Schaldemose, Kurt Andersen
Tegner: Søren Back Svendsen
År for denne udgave: 2010
Første udgivelsesår: 2010
Originalsprog: Dansk
Udgave: 1
Oplag: 1

2 - 5 hverdage

901,90 kr

Når du handler på WilliamDam.dk, betaler du den pris du ser.

  • Ingen gebyrer
  • Ingen abonnementer
  • Ingen bindingsperioder

Beskrivelse

AKT - hvordan? - en inspirationsmappe til AKT-undervisningen 5.-6. årgang
Dagens folkeskole skal være inkluderende og dermed anerkende elevernes forskellighed, hvilket stiller store krav til undervisningens tilrettelæggelse og indhold. Det betyder dog ikke, at alle elever kan og skal inkluderes i normalsystemet. I dag oplever de professionelle i folkeskolen, at et stigende antal elever udviser problemadfærd, og at der samtidig udskilles flere og flere elever til specialforanstaltninger. Den inkluderende skole kræver bl.a., at der arbejdes målrettet og forebyggende i forhold til udvikling af elevernes personlige, sociale og emotionelle kompetencer.
Denne mappe er et forebyggende ugeforløb for 5.-6. årgang, som bl.a. har til formål at være trivselsfremmende med fokus på de positive relationer i klassen. Øvelserne er struktureret, så de også kan bruges enkeltvis efter behov.
Der arbejdes med personlige, sociale og skolefaglige kompetencer, således der gives mulighed for at inddrage eleverne aktivt. Den enkelte elev skal opleve sig anerkendt og føle sig som en værdsat del af gruppen. I løbet af ugen synliggøres det, at vi er forskellige, oplever forskelligt, føler forskelligt osv. Derigennem bevidstgøres eleverne om, at der skal være plads til alle i gruppen, og at alle er vigtige.
Mappen giver inspiration til:
- At styrke de positive relationer i klassen
- Det udviklingsstøttende samspil i klassen
- Forældreinddragelse
Videreudvikling af samarbejdsformer mellem skolens vejlederfunktion og klasseteamet
Materialet tager afsæt i det vigtige samarbejde mellem AKT-vejlederfunktionen og klasseteamet om udvikling af den pædagogiske praksis i klassen.
Materialet henvender sig især til pædagoger, lærere og AKT-vejledere.
Forfatterne
Jette Vibeche Madsen er uddannet pædagog og AKT-vejleder. Hun arbejder som børnehaveklasseleder og AKT-vejleder. Lise Schaldemose uddannet lærer og AKT-vejleder. Hun arbejder i normalklasser med elever med sociale og emotionelle vanskeligheder. Kurt Andersen er uddannet lærer og har arbejdet med såvel normal- som specialklasser. Han er uddannet AKT-vejleder og arbejder som folkeskolelærer og AKT-vejleder.

Anmeldelser fra kunder

Skriv en anmeldelse

AKT - hvordan: en inspirationsmappe til AKT-undervisningen - 5.-6. årgang

AKT - hvordan: en inspirationsmappe til AKT-undervisningen - 5.-6. årgang