Nedsat pris! Al den snak om læring: arven fra Piaget og Vygotsky i socio-eksistentiel belysning Forstør

Al den snak om læring: arven fra Piaget og Vygotsky i socio-eksistentiel belysning (Bog, Hæftet)

Af: Steen Beck

Forlag: Frydenlund
Format: Hæftet
Sprog: Dansk
Sideantal: 238
Dato for udgivelse: 30-9-2017
Udgivelse: 1. udgave, 2017.
ISBN-13: 9788771188042
Produkt type: Bog
Diverse ophavsangivelser: Omslagsgrafiker: Maija Hejgaard
År for denne udgave: 2017
Originalsprog: Dansk
Udgave: 1
Oplag: 1

2 - 5 hverdage

Formater / udgaver

Bog
Hæftet
234,05 kr
epub
195,25 kr

234,05 kr

-13%

Vejl. pris: 269,00 kr

Når du handler på WilliamDam.dk, betaler du den pris du ser.

  • Ingen gebyrer
  • Ingen abonnementer
  • Ingen bindingsperioder

Beskrivelse

To positioner har præget læringsdebatten de senest år: 
  1. Læring skal redde os danskere i den globale konkurrence!
  2. Læring bør ikke måles og vejes! 
Det er endt i mudderkastning, fordomme og sniksnak. Men læringsdebatten bør ikke handle om at diskutere og kritisere, men om at bidrage til, hvordan man kan forstå selve kernen i al uddannelse: relationen mellem den under­visende lærer og den lærende elev.
SDU-forsker Steen Beck mener, at vi bør finde seriøse og undersøgende måder at diskutere på. I Al den snak om læring har han derfor genlæst den klassiske læringsteori fra Vygot­sky og Piaget, som han krydser med de moderne positioner fra bl.a. Hattie og Biesta. Det åbner for en helt ny position: det socio-eksistentielle per­spektiv.  
Denne tredje vej fokuserer på læringens sociale og kulturelle kontekst, det enkelte menneske, der lærer, samt på en vedvarende interesse for frihed og styring i under­visningen. Det baner vej uden om den fastlåste debat og viser hen til et perspektiv, hvor der er plads til selve læringen. 
Bogen henvender sig til alle, der underviser i den danske grundskole og på ungdoms­uddannelserne, samt alle, der forsker i eller tager beslutninger på området.
Steen Beck er mag.art. i litteraturvidenskab samt ph.d. og lektor ved Institut for Kulturvidenskaber på Syddansk Universitet. Han forsker i lærings- og undervisnings­teori, didaktik og elevers læreprocesser. Han har skrevet en lang række bøger.

Anmeldelser fra kunder

Skriv en anmeldelse

Al den snak om læring: arven fra Piaget og Vygotsky i socio-eksistentiel belysning

Al den snak om læring: arven fra Piaget og Vygotsky i socio-eksistentiel belysning