Al den snak om læring: arven fra Piaget og Vygotsky i socio-eksistentiel belysning (Bog, Hæftet, Dansk) af Steen Beck

Al den snak om læring: arven fra Piaget og Vygotsky i socio-eksistentiel belysning (Bog, Hæftet, Dansk)

Af: Steen Beck


Nedsat pris! Al den snak om læring: arven fra Piaget og Vygotsky i socio-eksistentiel belysning

Forlag: Frydenlund

  • Type: Bog
  • Format: Hæftet
  • Sprog: Dansk Sprog: Dansk
  • ISBN-13: 9788771188042
  • Udgave: 1. (30-09-2017)
  • Oplag: 2. (25-04-2019)
  • Første udgivelsesår: 2017
  • Omslagsgrafiker: Maija Hejgaard
  • Originalsprog: Dansk
  • Sideantal: 238
  • Indbinding: Hæftet
  • Mål og vægt: B: 158mm, H: 232mm, D: 15mm, Vægt: 415g

Når du handler på WilliamDam.dk, betaler du den pris du ser.

  • Ingen gebyrer
  • Ingen abonnementer
  • Ingen bindingsperioder

Alle Kategorier som dette produkt er en del af

  = Emner / kategorier
  = Sektioner / guides
  = Specialsider
  = Kampagner

Beskrivelse

To positioner har præget læringsdebatten de senest år: 

  1. Læring skal redde os danskere i den globale konkurrence!
  2. Læring bør ikke måles og vejes! 

Det er endt i mudderkastning, fordomme og sniksnak. Men læringsdebatten bør ikke handle om at diskutere og kritisere, men om at bidrage til, hvordan man kan forstå selve kernen i al uddannelse: relationen mellem den under­visende lærer og den lærende elev.
SDU-forsker Steen Beck mener, at vi bør finde seriøse og undersøgende måder at diskutere på. I Al den snak om læring har han derfor genlæst den klassiske læringsteori fra Vygot­sky og Piaget, som han krydser med de moderne positioner fra bl.a. Hattie og Biesta. Det åbner for en helt ny position: det socio-eksistentielle per­spektiv.  
Denne tredje vej fokuserer på læringens sociale og kulturelle kontekst, det enkelte menneske, der lærer, samt på en vedvarende interesse for frihed og styring i under­visningen. Det baner vej uden om den fastlåste debat og viser hen til et perspektiv, hvor der er plads til selve læringen. 
Bogen henvender sig til alle, der underviser i den danske grundskole og på ungdoms­uddannelserne, samt alle, der forsker i eller tager beslutninger på området.
Steen Beck er mag.art. i litteraturvidenskab samt ph.d. og lektor ved Institut for Kulturvidenskaber på Syddansk Universitet. Han forsker i lærings- og undervisnings­teori, didaktik og elevers læreprocesser. Han har skrevet en lang række bøger.

Læsernes anmeldelser (0)