Nedsat pris! Analyse af billedmedier: det digitale perspektiv Forstør
Kategorier / sektioner:

Analyse af billedmedier: det digitale perspektiv (Bog, Hæftet)

Forlag: Samfundslitteratur
Format: Hæftet
Sprog: Dansk
Sideantal: 470
Dato for udgivelse: 14-11-2014
Udgivelse: 3. udgave, 2015.
Redaktion: Gitte Rose, Hans-Christian Christiansen
ISBN-13: 9788759317334
Produkt type: Bog
Bidragyder: Gitte Rose m.fl.
Illustrationsangivelser: ill. (nogle i farver)
År for denne udgave: 2015
Originalsprog: Dansk
Udgave: 3
Oplag: 2

2 - 5 hverdage

348,00 kr

-13%

Vejl. pris: 400,00 kr

Når du handler på WilliamDam.dk, betaler du den pris du ser.

  • Ingen gebyrer
  • Ingen abonnementer
  • Ingen bindingsperioder

Mængderabat

Antal Ny stk. pris Du sparer (i forhold til vejl.)
10 344,00 kr Op til 560,00 kr
20 340,00 kr Op til 1.200,00 kr

Beskrivelse

Billedmedier præger i stigende grad vores livssyn, holdninger og sociale relationer. Det gør de blandt andet, fordi den digitale teknologi muliggør en brug og formidling af billeder, som er mere varieret og dynamisk end tidligere.
Digitaliseringen har således resulteret i en øget konvergens og en remediering, som gør det nemmere at kommunikere ved hjælp af billeder, men som samtidig også gør det sværere at skelne mellem medie, teknologi og indhold. Læsningen og afkodningen af billedmediernes budskaber udgør en central kundskab i dagens samfund. Forståelsen af billedmedierne problematiseres imidlertid i takt med, at disse integreres i computeren og andre digitale platforme: Analoge medier mikses i multimodale formater, levende billeder ses på mobile medier, tv-serier tilpasses streamingteknologien osv. Analyse af billedmedier - det digitale perspektiv introducerer analytiske tilgange til de enkelte medier (fotos, film, tv, reklamer, web) og deres særlige koder og æstetik ud fra et bredt spektrum af relevante medieteorier (semiotik, litteraturteori, formalisme, kunsthistorie m.m.).
Kapitlerne tager tillige højde for remedieringen og den øgede tværmediale formidling gennem inddragelse af nøglebegreber inden for digital medieforståelse. Til forskel fra de tidligere bøger vægtes digitaliseringens og de seneste års æstetiske udvikling inden for billedmedierne i langt højere grad. Fem af bogens kapitler om værkanalyse, billedanalyse, tv-analyse , reklameanalyse og opgaveskrivning er helt nye. Kapitlerne om filmanalyse og websiteanalyse er opdaterede og stærkt reviderede, mens kapitlet om genreanalyse kun er lettere revideret. Kapitlet om tegneserieanalyse udgår.
Bogen er målrettet brug i undervisningen i medieanalyse og beslægtede fag på mellemlange og lange videregående uddannelser

Anmeldelser fra kunder

Skriv en anmeldelse

Analyse af billedmedier: det digitale perspektiv

Analyse af billedmedier: det digitale perspektiv