Celebritykultur Forstør
Kategorier / sektioner:

Celebritykultur (Bog, Paperback)

Af: Helle Kannik Haastrup

Forlag: Samfundslitteratur
Format: Paperback
Sprog: Dansk
Serietitel: Kort og præcist om medier og kommunikation
Sideantal: 120
Dato for udgivelse: 20-4-2019
Udgivelse: 1. udgave, 2019.
ISBN-13: 9788759321720
Produkt type: Bog
År for denne udgave: 2019
Originalsprog: Dansk
Udgave: 1
Oplag: 1

Ikke udkommet, kan forudbestilles (20-04-2019)

Forventes på lager: 20-04-2019

129,00 kr

Når du handler på WilliamDam.dk, betaler du den pris du ser.

  • Ingen gebyrer
  • Ingen abonnementer
  • Ingen bindingsperioder

Mængderabat

Antal Ny stk. pris Du sparer (i forhold til vejl.)
10 110,94 kr Op til 180,60 kr
20 109,65 kr Op til 387,00 kr

Beskrivelse

Celebritykulturen er et centralt fænomen i nutidens film- og mediekultur som konkret kommer til udtryk i forskellige mediegenrer. Celebritykultur er den første bog på dansk som samlet præsenterer den nyeste internationale medieforskning i celebritykultur.

Bogen giver en introduktion til celebritykulturens centrale begreber og teoridannelser, sætter den i et mediehistorisk perspektiv og belyser både medieindustriens og modtagerens roller.

Gennem eksemplariske medieanalyser giver bogen indsigt i, hvordan celebritykulturen manifesterer sig i faktuelle genrer som portrætdokumentar, prisuddelingsshow, profiler på sociale medier og interviews, med fokus på berømtheder inden for film, politik og videnskab.

Celebritykultur er målrettet undervisning i medievidenskabelige fag på universiteter og læreruddannelserne og for læsere med interesse i aktuel mediekultur og mediegenrer.

Helle Kannik Haastrup er lektor, ph.d. i medievidenskab ved Institut for Nordiske Studier og Sprogvidenskab, Københavns Universitet.

Anmeldelser fra kunder

Skriv en anmeldelse

Celebritykultur

Celebritykultur