Celebritykultur Forstør
Kategorier / sektioner:

Celebritykultur (Bog, Paperback)

Af: Helle Kannik Haastrup

Forlag: Samfundslitteratur
Format: Paperback
Sprog: Dansk
Serietitel: Kort og præcist om medier og kommunikation
Sideantal: 120
Dato for udgivelse: 20-4-2019
Udgivelse: 1. udgave, 2019.
ISBN-13: 9788759321720
Produkt type: Bog
År for denne udgave: 2019
Originalsprog: Dansk
Udgave: 1
Oplag: 1

Ikke udkommet, kan forudbestilles (20-04-2019)

Forventes på lager: 20-04-2019

129,00 kr

Når du handler på WilliamDam.dk, betaler du den pris du ser.

  • Ingen gebyrer
  • Ingen abonnementer
  • Ingen bindingsperioder

Beskrivelse

Celebritykulturen er et centralt fænomen i nutidens film- og mediekultur som konkret kommer til udtryk i forskellige mediegenrer. Celebritykultur er den første bog på dansk som samlet præsenterer den nyeste internationale medieforskning i celebritykultur.

Bogen giver en introduktion til celebritykulturens centrale begreber og teoridannelser, sætter den i et mediehistorisk perspektiv og belyser både medieindustriens og modtagerens roller.

Gennem eksemplariske medieanalyser giver bogen indsigt i, hvordan celebritykulturen manifesterer sig i faktuelle genrer som portrætdokumentar, prisuddelingsshow, profiler på sociale medier og interviews, med fokus på berømtheder inden for film, politik og videnskab.

Celebritykultur er målrettet undervisning i medievidenskabelige fag på universiteter og læreruddannelserne og for læsere med interesse i aktuel mediekultur og mediegenrer.

Helle Kannik Haastrup er lektor, ph.d. i medievidenskab ved Institut for Nordiske Studier og Sprogvidenskab, Københavns Universitet.

Anmeldelser fra kunder

Skriv en anmeldelse

Celebritykultur

Celebritykultur