Danske Rederier vol. 20 (fastbind) (Bog, Indbundet, Dansk) af Bent Mikkelsen

Danske Rederier vol. 20 (fastbind) (Bog, Indbundet, Dansk)

Af: Bent Mikkelsen


Forlag: Betty Nordgas

  • Type: Bog
  • Format: Indbundet
  • Sprog: Dansk Sprog: Dansk
  • ISBN-13: 9788799747061
  • Sideantal: 224
  • Dato for udgivelse: 1-10-2018
  • Udgivelse: 1. udgave, 2018.
  • Nr. i serien: Bind: fastbind,
  • År for denne udgave: 2018
  • Første udgivelsesår: Ukendt
  • Originalsprog: Dansk
  • Udgave: 1
  • Oplag: 1

Når du handler på WilliamDam.dk, betaler du den pris du ser.

  • Ingen gebyrer
  • Ingen abonnementer
  • Ingen bindingsperioder

Alle Kategorier som dette produkt er en del af

  = Emner / kategorier
  = Sektioner / guides
  = Specialsider
  = Kampagner

Beskrivelse

Danske Rederier vol 20 handler om Rederiet Knud I. Larsen, der blev stiftet i 1961 af skibsmægleren med samme navn. Han havde da allerede været i shipping siden 1932, da kom i lære hos P.F. Cleemann i Aabenraa. Rederidelen udviklede sig op gennem 1960’erne med en stribe nybygninger fra hollandske værfter. Kontrakterne var formidlet af Otto Danielsens mæglerforretning, mens investorerne blev fundet blandt Knud I. Larsens hestevenner. Knud I. Larsen var stærkt heste interesseret, rytter og tillige dommer for dressur-ridning ved olympiske leje etc.
Gennem årene havde rederiet en flåde på mere end 100 skibe fordelt med tørlastskibe, tankskibe og gastankskibe. I starten traditionelle singledækker til at sejle skåret træ, men senere el-ventilerede shelterdækkere til sejlads med frugt, kartofler og stykgods mellem Europa og Middelhavet eller Vestafrika. I 1978 skiftede rederiet spor og fik sit første skib, der var velegnet til sejlads med containere. Det forsatte med en stribe nybygninger fra Ørskov Staalskibsværft, der over årene leverede langt over 25 nybygninger til rederiet. Disse nybygninger inkluderede deciderede containerskibe med plads til 1.000 TEU.
Rederiet Knud I. Larsen fik økonomiske problemer, da markedet i tiger-økonomierne i Asien gik i sort i 1997 og der blev forhandlet en løsning for at fortsætte, men uden held. I 1998 gik rederiet i betalingsstandsning og en afvikling gik i gang. Den sluttede i 2002, da det sidste skib var solgt.
B5-formet

Læsernes anmeldelser (0)