Det ved vi om datainformeret forbedringsarbejde i skolen Forstør
Kategorier / sektioner:

Det ved vi om datainformeret forbedringsarbejde i skolen (Bog, Paperback)

Af: Thomas Nordahl

Forlag: Dafolo
Format: Paperback
Sprog: Dansk
Serietitel: Det ved vi om
Sideantal: 93
Dato for udgivelse: 2-11-2015
Udgivelse: 1. udgave, 2015.
Oversætter: Kåre Dag Jensen
ISBN-13: 9788771600650
Produkt type: Bog
Illustrationsangivelser: ill.
År for denne udgave: 2015
Originalsprog: Norsk
Udgave: 1
Oplag: 3

2 - 5 hverdage

247,00 kr

Når du handler på WilliamDam.dk, betaler du den pris du ser.

  • Ingen gebyrer
  • Ingen abonnementer
  • Ingen bindingsperioder

Beskrivelse

Alle skoler har i dag adgang til data om, hvordan eleverne har det i skolen, og hvilket læringsudbytte de har, både fra nationalt og lokalt niveau og ud fra egne test og kortlægninger i den enkelte klasse. Data har dog ingen værdi i sig selv - først når de bliver analyseret i den lokale kontekst, er der grundlag for at forbedre den eksisterende praksis. Hvis man vil opnå et så effektfuldt udbytte af data som muligt, må de derfor drøftes og anvendes i fælleskab mellem lærere i for eksempel professionelle læringsfællesskaber og mellem skoleledelsen og lærere. Den kollektive tilgang er helt afgørende for, at lærere og ledere udvikler kompetencer inden for data-literacy.
Denne bog giver eksempler på, hvordan lærere og skoleledere kan analysere og aktivt implementere data i skolens undervisningspraksis til forbedring af den pædagogiske praksis og elevernes læringsudbytte. Dette er konkretiseret i eksempler på skole-, klasse og elevniveau.

Anmeldelser fra kunder

Skriv en anmeldelse

Det ved vi om datainformeret forbedringsarbejde i skolen

Det ved vi om datainformeret forbedringsarbejde i skolen