Det ved vi om forskningsinformeret læringsledelse Forstør
Kategorier / sektioner:

Det ved vi om forskningsinformeret læringsledelse (Bog, Paperback)

Af: Lars Qvortrup

Forlag: Dafolo
Format: Paperback
Sprog: Dansk
Serietitel: Det ved vi om
Sideantal: 87
Dato for udgivelse: 21-10-2015
Udgivelse: 1. udgave, 2015.
ISBN-13: 9788771602906
Produkt type: Bog
År for denne udgave: 2015
Originalsprog: Dansk
Udgave: 1
Oplag: 2

2 - 5 hverdage

247,00 kr

Når du handler på WilliamDam.dk, betaler du den pris du ser.

  • Ingen gebyrer
  • Ingen abonnementer
  • Ingen bindingsperioder

Beskrivelse

Evidens - data om elever og medarbejdere og forskningsbaseret viden om, hvad der virker - er grundlaget for, at man som leder, lærer og pædagog træffer intelligente og informerede valg. Hensigten med denne publikation er i kort form at præsentere og sammenfatte, hvad vi ved om den form for ledelse af uddannelsesinstitutioner, som fokuserer på højest muligt læringsudbytte. Den evidensinformerede lærer og leder er ikke slave af regneark, men udøver professionel dømmekraft. Forudsætningen for at kunne gøre det er, at man har den størst mulige viden om, hvilke pædagogiske indsatser der har størst mulighed for at virke efter hensigten, hvordan forholdene er i skolen og i den enkelte klasse, hvilke muligheder den enkelte elev skal bygge på, og hvilkeudfordringer han eller hun skal håndtere. Denne viden kan ikke direkte eller mekanisk oversættes til handlinger, for hertil er undervisning og ledelse alt for komplekse opgaver. Men den kan bruges til at træffe velinformerede beslutninger og til efterfølgende at sikre sig, at de indsatser, der blev valgt, faktisk også havde den tilsigtede effekt.

Anmeldelser fra kunder

Skriv en anmeldelse

Det ved vi om forskningsinformeret læringsledelse

Det ved vi om forskningsinformeret læringsledelse