Det ved vi om læreren som leder af klasser og undervisningsforløb Forstør
Kategorier / sektioner:

Det ved vi om læreren som leder af klasser og undervisningsforløb (Bog, Paperback)

Af: Thomas Nordahl

Forlag: Dafolo
Format: Paperback
Sprog: Dansk
Serietitel: Det ved vi om
Sideantal: 63
Dato for udgivelse: 29-8-2011
Udgivelse: 2. udgave, 2011.
Oversætter: Kåre Dag Jensen
ISBN-13: 9788772819785
Produkt type: Bog
Illustrationsangivelser: ill.
År for denne udgave: 2011
Første udgivelsesår: 2014
Originalsprog: Norsk
Udgave: 2
Oplag: 1

2 - 5 hverdage

247,00 kr

Når du handler på WilliamDam.dk, betaler du den pris du ser.

  • Ingen gebyrer
  • Ingen abonnementer
  • Ingen bindingsperioder

Beskrivelse

Læreren som leder af klasser og undervisningsforløb 
I denne publikation sætter Thomas Nordahl fokus på, at det er lærerens ansvar at lede klasser og undervisningsforløb på en hensigtsmæssig måde, som giver eleverne et godt læringsudbytte. Lærere, som formår dette, fremstår som tydelige voksne, der samtidig er interesserede i og har et nært og godt forhold til eleverne, så de oplever at blive holdt af og anerkendt. Sådanne lærere motiverer eleverne til en arbejdsindsats, holder ro og skaber forudsigelighed i undervisningen, er engagerede og støttende for eleverne, og der er for eleverne ingen tvivl om, hvem der har ansvar eller bestemmer. Udgivelsen kommer ind på:
  • Lærerens udøvelse af ledelse
  • Klasseledelsens betydning for elevernes læring og adfærd
  • Hvad er lærerautoritet?
  • Det asymmetriske forhold i pædagogisk ledelse
  • Praktisk ledelse af klasser og undervisningsforløb, herunder konflikthåndtering

LP-serien: Det ved vi om
LP-modellen - Læringsmiljø og Pædagogisk analyse - er en pædagogisk analysemodel baseret på systemteori og forståelse af læringsmiljøets betydning for elevernes personlige, sociale og faglige udvikling. LP-serien består af en række praksisrettede og konkrete publikationer, der bibringer viden om og redskaber til at håndtere aktuelle udfordringer i skolens arbejde med læringsmiljøet og LP-modellen. Serien henvender sig til lærere, pædagoger og skoleledere. Publikationerne er oplagte til at understøtte LP-gruppernes arbejde og dialog.
Serien er redigeret af Ole Hansen og Thomas Nordahl. Ole Hansen er projektchef på University College Nordjylland, hvor han er ansvarlig for implementeringen af LP-modellen i Danmark. Thomas Nordahl er professor i pædagogik ved Høgskolen i Hedmark og arkitekten bag LP-modellen.

Anmeldelser fra kunder

Skriv en anmeldelse

Det ved vi om læreren som leder af klasser og undervisningsforløb

Det ved vi om læreren som leder af klasser og undervisningsforløb

Kunder, der købte denne vare, købte også