Det ved vi om læringsmiljø og læsning Forstør
Kategorier / sektioner:

Det ved vi om læringsmiljø og læsning (Bog, Hæftet)

Af: Bent B. Andresen

Forlag: Dafolo
Format: Hæftet
Sprog: Dansk
Serietitel: LP-serien
Sideantal: 50
Dato for udgivelse: 20-10-2009
Udgivelse: 1. udgave, 2009.
Redaktion: Ole Hansen, Thomas Nordahl
ISBN-13: 9788772814483
Produkt type: Bog
År for denne udgave: 2009
Første udgivelsesår: 2009
Originalsprog: Dansk
Udgave: 1
Oplag: 2

2 - 5 hverdage

Levering inden jul: OK

247,00 kr

Når du handler på WilliamDam.dk, betaler du den pris du ser.

  • Ingen gebyrer
  • Ingen abonnementer
  • Ingen bindingsperioder

Beskrivelse

Læringsmiljø og læsning
Dette hæfte er bygget op omkring seks nøglespørgsmål vedrørende læseproblemer:
1. Hvor udbredte er læseproblemer?
2. Hvordan kan man iagttage og indhente information om læseproblemer?
3. Hvilke tiltag er egnet til at afhjælpe læseproblemer?
4. Hvordan kan man organisere undervisningen?
5. Hvordan kan man indrette skolens læringsmiljø?
6. Hvordan kan man evaluere undervisningen og elevernes læringsudbytte?
Med de seks spørgsmål fungerer hæftet som inspirationsmateriale i forbindelse med analyse af pædagogisk praksis og skolens læringsmiljø. Fokus er dermed på læseproblemer i et socialt eller systemisk perspektiv - og ikke på læseproblemer som et individuelt problem.
Det ved vi om-serien
LP-serien består af en række praksisrettede og konkrete publikationer, der bibringer viden om og redskaber til at håndtere aktuelle udfordringer i skolens arbejde med læringsmiljøet og LP-modellen. Serien henvender sig til lærere, pædagoger og skoleledere. Publikationerne er oplagte til at understøtte LP-gruppernes arbejde og dialog.
Serien er redigeret af Ole Hansen og Thomas Nordahl. Ole Hansen er projektchef på University College Nordjylland, hvor han er ansvarlig for implementeringen af LP-modellen i Danmark. Thomas Nordahl er professor i pædagogik ved Høgskolen i Hedmark og arkitekten bag LP-modellen.

Anmeldelser fra kunder

Skriv en anmeldelse

Det ved vi om læringsmiljø og læsning

Det ved vi om læringsmiljø og læsning