Nedsat pris! Distribueret ledelse: samarbejde i professionelle læringsfællesskaber Forstør
Kategorier / sektioner:

Distribueret ledelse: samarbejde i professionelle læringsfællesskaber (Bog, Hæftet)

Forlag: Dansk Psykologisk Forlag
Format: Hæftet
Sprog: Dansk
Sideantal: 144
Dato for udgivelse: 9-1-2017
Udgivelse: 1. udgave, 2017.
Medforfattere: Susanne Ploug Sørensen, Mai-Britt Herløv Petersen
ISBN-13: 9788771584523
Produkt type: Bog
Diverse ophavsangivelser: Omslagsgrafiker: Helle Jensen
År for denne udgave: 2017
Originalsprog: Dansk
Udgave: 1
Oplag: 1

2 - 5 hverdage

199,25 kr

-13%

Vejl. pris: 229,00 kr

Når du handler på WilliamDam.dk, betaler du den pris du ser.

  • Ingen gebyrer
  • Ingen abonnementer
  • Ingen bindingsperioder

Beskrivelse

Formelle ledere kan ikke tage ansvar for hver eneste handling i en kompleks organisation. Derfor ender det ofte med, at andre medarbejdere styrer projekter, organiserer samarbejder eller leder processer. Mere eller mindre systematisk bliver ledelse hver dag distribueret ud til medarbejderne - både i offentlige og private organisationer. Distribueret ledelse foregår overalt i organisationen, hvor der er brug for, at medarbejdere på forskellige niveauer træffer beslutninger og medvirker til den organisatoriske udvikling.
Men hvad er formålet med distribueret ledelse? Hvilken kvalitet og effekt opnår organisationer, der benytter sig af ledelsesformen? Og hvilken betydning har det for læring og udvikling både i organisatorisk sammenhæng og for den enkelte medarbejder? Distribueret ledelse giver dig værktøjerne til at arbejde mere bevidst med denne form for ledelse.
Bogen er den første på dansk, der giver et overblik over den internationale forskning om distribueret ledelse. På baggrund af denne forskning forklarer bogen, hvad distribueret ledelse er, og hvordan det praktiseres i en række organisationer. Feedback og feedforwarder nøglebegreber i distribueret ledelse, fordi ledelse bliver en tovejskommunikation mellem alle, der distribuerer og løser opgaver. Feedback fra ledelsen til medarbejderne og fra medarbejderne til ledelsen er et væsentligt værktøj til at dele viden om, hvad der fungerer godt, og hvad der kræver forandringer.
Den distribuerende leder slipper ikke for ansvaret ved at lade andre løse opgaverne. Lederen skal stadig have grundig indsigt i, hvad der sker i organisationen for at kunne træffe de rigtige beslutninger om organisationens overordnede mål og strategi.

Anmeldelser fra kunder

Skriv en anmeldelse

Distribueret ledelse: samarbejde i professionelle læringsfællesskaber

Distribueret ledelse: samarbejde i professionelle læringsfællesskaber