Nedsat pris! Drenges og mænds inklusion på kønnede uddannelser: Erfaringer fra deltagerorienteret uddannelsesudvikling og forskning i praksis Forstør
Kategorier / sektioner:

Drenges og mænds inklusion på kønnede uddannelser: Erfaringer fra deltagerorienteret uddannelsesudvikling og forskning i praksis (Bog, Paperback)

Forlag: Frydenlund Academic
Format: Paperback
Sprog: Dansk
Sideantal: 250
Dato for udgivelse: 2-5-2018
Udgivelse: 1. udgave, 2018.
Redaktion: Steen Baagøe Nielsen, Signe Hvid Thingstrup, Marianne Brodersen, Henrik Hersom
ISBN-13: 9788771187274
Produkt type: Bog
Bidragyder: Steen Baagøe Nielsen, Signe Hvid Thingstrup, Marianne Brodersen, Henrik Hersom, Christian Helms Jørgensen, Trine Wulf-Andersen, Lene Larsen, Nanna Friche, Kevin Holger Mogensen, Jimmy Krab, Randi Andersen.
År for denne udgave: 2018
Originalsprog: Dansk
Udgave: 1
Oplag: 1

2 - 5 hverdage

345,50 kr

-1%

Vejl. pris: 349,00 kr

Når du handler på WilliamDam.dk, betaler du den pris du ser.

  • Ingen gebyrer
  • Ingen abonnementer
  • Ingen bindingsperioder

Beskrivelse

Hvordan inkluderer vi bedre mænd og drenge i de danske uddannelser?
Bogen her udfordrer de etablerede forståelser af sammenhængen mellem køn og uddannelse. Den dokumenterer, at køn har betydning for mænds uddannelsesdeltagelse, og den ser på, hvad vi kan gøre for, at flere drenge og mænd føler sig inkluderet og inviteret til at uddanne sig. 
Forfatterne skaber dermed en kontekst i forståelsen af køns betydning samt inklusionen af mænd på de danske uddannelses­institutioner, og de tager livtag med de fordomme og forforståelser, der præger vores opfattelse af ’drengeuddannelser’ og ’pigeuddannelser’.
Drenges og mænds inklusion på kønnede uddannelser bygger på forskning knyttet til en række forsknings- og udviklingsprojekter gennemført i Region Sjælland 2012-2015. Hensigten med projekterne har været at arbejde med og at forstå udfordringer i inklusion af drenge og mænd på uddannelser, sådan som det ser ud for de involverede aktører. 
Bogen henvender sig til undervisere, vejledere og uddannelsesplanlæggere. Uddannelses­ansvarlige, studerende og forskere, der ønsker mere viden om køns betydning i uddannelse kan med fordel også læse med.
Bidragyderne er: Steen Baagøe Nielsen, Signe Hvid Thingstrup, Marianne Brodersen, Henrik Hersom, Christian Helms Jørgensen, Trine Wulf-Andersen, Lene Larsen, Nanna Friche, Kevin Holger Mogensen, Jimmy Krab og Randi Andersen.

Anmeldelser fra kunder

Skriv en anmeldelse

Drenges og mænds inklusion på kønnede uddannelser: Erfaringer fra deltagerorienteret uddannelsesudvikling og forskning i praksis

Drenges og mænds inklusion på kønnede uddannelser: Erfaringer fra deltagerorienteret uddannelsesudvikling og forskning i praksis