Drilleord I: Det hemmelige alfabet og de 120 mest brugte ord Forstør
Kategorier / sektioner:

Drilleord I: Det hemmelige alfabet og de 120 mest brugte ord (Bog, Ringordner)

Af: Eag V. Hansn

Forlag: Alkalær ApS
Format: Ringordner
Sprog: Dansk
Sideantal: 218
Dato for udgivelse: 19-3-2018
Udgivelse: 3. udgave, 2018.
Udgiver: Alkalær ApS
Illustrator: Horst Dubiel
Redaktion: Anne Vierø Hansen
Bearbejdning: Maja Krog, Genspejl & Mette Bødker, Alkalær
ISBN-13: 9788791576218
Produkt type: Bog
Pseudonym: Erik Vierø Hansen
Bearbejdning: Maja Krog, Genspejl & Mette Bødker, Alkalær
Bidragyder: Martin Lund, Skriverådet
Forord: Eag V. Hansn
Indsamler: Alkalær ApS
År for denne udgave: 2018
Originalsprog: Dansk
Udgave: 3
Oplag: 1

3 - 8 hverdage

4.157,00 kr

Når du handler på WilliamDam.dk, betaler du den pris du ser.

  • Ingen gebyrer
  • Ingen abonnementer
  • Ingen bindingsperioder

Beskrivelse

Denne arbejdsbog introducerer en helt ny tankegang inden for læseundervisningen. For første gang nogensinde er det lykkedes at lave et offentligt tilgængeligt læsemateriale for børn der hviler på et velunderbygget fonetisk grundlag, og som samtidig løser problemet med de lyde der ikke har deres eget bogstav i alfabetet. Konsekvensen er bl.a. at intet ord på noget tidspunkt bliver anvendt uden at dets specielle fonetiske problematik forinden er blevet præsenteret og gennemarbejdet. Det sætter naturligvis store begrænsninger for muligheden for at skrive helt frit. Som lærebogsforfatter har jeg derfor måttet opfinde mit eget ’ord-univers’. De samlede anstrengelser har til gengæld åbnet muligheden for at alle elever nu kan bryde læsekoden ved at forstå læsningens fonetiske byggeklodser trin for trin.
”Drilleord I – Det hemmelige alfabet og de 120 mest brugte ord” er en naturlig efterfølger til arbejdsmappen ”Søde ord – alle
kan lære at læse”. Eleven bør med andre ord ikke begynde på denne arbejdsmappe medmindre han uden problemer kan læse lydrette ord! 
Arbejdsmappen er i lige så høj grad beregnet for elever i indskolingen som for elever der modtager specialundervisning.
For at sikre at alle i klassen lærer at læse, er det nødvendigt at anvende 100 pct. undervisningsdifferentiering. Det vil sige at den enkelte elev arbejder med materialet i netop sit tempo. (En nærmere beskrivelse af undervisningsmetoden findes i lærervejledningen til ”Søde ord – alle kan lære at læse”.)
Den viden som eleven erhverver sig om de ikke-alfabetiske sproglyde, bruges bl.a. til at lære de 120 hyppigste ord i det danske sprog, ikke som ordbilleder, gætteri eller udenadslære, men vha. grundlæggende fonologiske byggeklodser. Hvis læreren evner at undervise eleven i ordenes lydlige
enkeltdele, vil eleven være i stand til at forstå hvordan de er skruet sammen rent fonetisk. Resultatet er at alle elever der er motiveret, og som har et sprog og et fungerende sanseapparat,
vil være i stand til at lære at læse.
Arbejdsmappen er delt op således at alle venstre-sider er en teoretisk beskrivelse og forklaring for henholdsvis lærer og elev. Opgavebeskrivelserne for eleven er bevidst skrevet i et let og forståeligt sprog. Det betyder at du som lærer som regel kan læse direkte op for eleven. Alle højre-sider består af konkrete opgaver som eleven skal løse.

Anmeldelser fra kunder

Skriv en anmeldelse

Drilleord I: Det hemmelige alfabet og de 120 mest brugte ord

Drilleord I: Det hemmelige alfabet og de 120 mest brugte ord