Nedsat pris! Effekter af specialundervisningen: Pædagogiske vilkår i komplicerede læringssituationer og elevernes faglige, sociale og personlige resultater Forstør

Effekter af specialundervisningen: Pædagogiske vilkår i komplicerede læringssituationer og elevernes faglige, sociale og personlige resultater (Bog, Hæftet)

Forlag: Danmarks Pædagogiske Universitetsforlag
Format: Hæftet
Sprog: Dansk
Sideantal: 331
Dato for udgivelse: 1-1-2009
Udgivelse: 1. udgave, 2009.
Redaktion: Niels Egelund, Susan Tetner
Medforfattere: Grete Liv Andersen m.fl.
ISBN-13: 9788776842987
Produkt type: Bog
Illustrationsangivelser: ill. (nogle i farver)
Ophavsangivelse: Grete Liv Andersen m.fl.
År for denne udgave: 2009
Første udgivelsesår: 2009
Originalsprog: Dansk
Udgave: 1
Oplag: 3

2 - 5 hverdage

Levering inden jul: Kan ikke garanteres

302,75 kr

-13%

Vejl. pris: 348,00 kr

Når du handler på WilliamDam.dk, betaler du den pris du ser.

  • Ingen gebyrer
  • Ingen abonnementer
  • Ingen bindingsperioder

Beskrivelse

Specialundervisning har været i fokus siden midten af 1980’erne, hvor der blev registreret en stor stigning i antallet af elever, der modtog specialundervisning. Nye tal viser, at specialundervisning i dag lægger beslag på omkring en femtedel af folkeskolens samlede ressourcer. Det er derfor naturligt at stille spørgsmålet, om specialundervisning har nogen effekt.
Denne bog bringer resultaterne fra den første danske effektundersøgelse af specialundervisningen siden 1960.
Resultaterne viser, at der er en ganske god effekt af folkeskolens specialundervisning: Specialundervisningseleverne gør for de allerflestes vedkommende fremskridt, både fagligt, personligt og socialt. Specialundervisningen er nødvendig for at bibeholde en skole, hvor så mange elever som muligt når de mål, der er sat for skolen.

Anmeldelser fra kunder

Skriv en anmeldelse

Effekter af specialundervisningen: Pædagogiske vilkår i komplicerede læringssituationer og elevernes faglige, sociale og personlige resultater

Effekter af specialundervisningen: Pædagogiske vilkår i komplicerede læringssituationer og elevernes faglige, sociale og personlige resultater