Nedsat pris! En bog om sprog i daginstitutioner: analyser af sproglig praksis Forstør

En bog om sprog i daginstitutioner: analyser af sproglig praksis (Bog, Hæftet)

Forlag: Danmarks Pædagogiske Universitetsforlag
Format: Hæftet
Sprog: Dansk
Sideantal: 176
Dato for udgivelse: 1-1-2009
Udgivelse: 1. udgave, 2009.
Redaktion: Lars Holm, Helle Pia Laursen
Medforfattere: Annette Breinholt m.fl.
ISBN-13: 9788776842796
Produkt type: Bog
Bidragyder: Annette Breinholt, Line Møller Daugaard, Lars Holm, Martha Sif Karrebæk, Mette Askjær Larsen, Helle Pia Laursen, Charlotte Palludan
Fotograf: Charlotte Paludan m.fl.
Illustrationsangivelser: ill. (nogle i farver)
Ophavsangivelse: Annette Breinholt m.fl.
År for denne udgave: 2009
Første udgivelsesår: 2009
Originalsprog: Dansk
Udgave: 1
Oplag: 2

2 - 5 hverdage

163,55 kr

-13%

Vejl. pris: 188,00 kr

Når du handler på WilliamDam.dk, betaler du den pris du ser.

  • Ingen gebyrer
  • Ingen abonnementer
  • Ingen bindingsperioder

Beskrivelse

En bog om sprog – i daginstitutioner handler om, hvordan sprog bruges og til hvad i daginstitutioner. Der ses både på børns og voksnes sprog samt på det talte og det skrevne sprog.
Antologien præsenterer en sprogforståelse, hvor sproget ses som social praksis. Artiklerne er forbundet af en fælles interesse i - på empirisk baggrund - at analysere og diskutere, hvordan sprog faktisk bruges, hvordan sproglig praksis er indlejret i forskellige sociale praksisser og forbundet med forskellige forestillinger om og normer for sprog og sprogbrug.
Bogens to dele behandler henholdsvis hverdagens sprogbrugspraksis og daginstitutionernes arbejde med sproglig evaluering som social praksis. Der gives et væld af illustrerende sprogeksempler og billeder i alle afsnit.
Bogen henvender sig til undervisere og studerende inden for det pædagogiske felt samt til alle andre med interesse i daginstitutioner.

Anmeldelser fra kunder

Skriv en anmeldelse

En bog om sprog i daginstitutioner: analyser af sproglig praksis

En bog om sprog i daginstitutioner: analyser af sproglig praksis