Nedsat pris! Forstør
Kategorier / sektioner:

Et nyt gymnasium: ikke værested, men lærested (Bog, Paperback)

Af: Per Helmer Hansen

Forlag: Frydenlund
Format: Paperback
Sprog: Dansk
Sideantal: 118
Dato for udgivelse: 1-9-2012
Udgivelse: 1. udgave, 2012.
ISBN-13: 9788771181050
Produkt type: Bog
År for denne udgave: 2012
Første udgivelsesår: 2012
Originalsprog: Dansk
Udgave: 1
Oplag: 1

2 - 5 hverdage

173,15 kr

-13%

Vejl. pris: 199,00 kr

Når du handler på WilliamDam.dk, betaler du den pris du ser.

  • Ingen gebyrer
  • Ingen abonnementer
  • Ingen bindingsperioder

Beskrivelse

Staten spilder penge på de danske gymnasier - eleverne lærer og arbejder nemlig alt, alt for lidt. Det er det kontante budskab i denne debatbog om det danske gymnasium.
Gymnasiet er blevet et værested fremfor et lærested, og det skal bringes på omgangshøjde med det samfund, eleverne skal ud i. Det mener gymnasielærer Per Helmer Hansen, der med mere end 35 års erfaring ved, hvad han taler om.
Bogen er både et debatoplæg og et tankeeksperiment om et gymnasium, der på alle måder adskiller sig fra det nuværende. Et gymnasium som i langt højere grad stemmer overens med det omgivende samfunds betingelser og mål.
Per Helmer Hansen understreger, at der er rigtig mange gode ting i det moderne gymnasium, f.eks. gruppe- og projektarbejde og ikke mindst AT, men på trods af investeringer i moderne teknologi, dygtige lærere, få elever i hver klasse og de mange millioner, staten investerer i gymnasiet, mener han dog, at der er alt for meget, der halter.
Flere regeringer har ønsket, at 90 % af en årgang får en ungdomsuddannelse. Men når uddannelsen ender med 90 % opbevaring og 10 % læring, er der noget galt.
Bogen er et godt indspark i gymnasiedebatten og kommer med konkrete bud på, hvordan tingene med fordel kan gøres anderledes.
Per Helmer Hansen er lektor i mediefag ved Ørestad Gymnasium. Han er forfatter til en lang række populære undervisningsbøger og videoproducer på en række undervisnings- og dokumentarprogrammer.

Anmeldelser fra kunder

Skriv en anmeldelse

Et nyt gymnasium: ikke værested, men lærested

Et nyt gymnasium: ikke værested, men lærested