Fælles professionspraksis: lærer-pædagog-samarbejde for inkluderende læringsfællesskaber Forstør
Kategorier / sektioner:

Fælles professionspraksis: lærer-pædagog-samarbejde for inkluderende læringsfællesskaber (Bog, Paperback)

Forlag: Dafolo
Format: Paperback
Sprog: Dansk
Serietitel: Inkluderende læringsfællesskaber
Sideantal: 142
Dato for udgivelse: 20-6-2016
Udgivelse: 1. udgave, 2016.
Medforfattere: Charlotte Andersen, Camilla Lind Melskens
ISBN-13: 9788771600919
Produkt type: Bog
Forord: Jørn Nielsen
Illustrationsangivelser: ill.
År for denne udgave: 2016
Originalsprog: Dansk
Udgave: 1
Oplag: 1

2 - 5 hverdage

331,90 kr

Når du handler på WilliamDam.dk, betaler du den pris du ser.

  • Ingen gebyrer
  • Ingen abonnementer
  • Ingen bindingsperioder

Beskrivelse

Denne bog handler om, hvordan lærere og pædagoger i samarbejde kan udvikle en inkluderende praksis i folkeskolen. Den handler om, hvilke muligheder der ligger i at bringe de to professioner tættere sammen for at optimere børnenes læringsbetingelser.Bogen beskriver, hvordan vejen banes for et målrettet og reflekteret lærer-pædagog-samarbejde, og hvordan rammerne for dette arbejde bedst muligt skabes. Hvordan kan lærere og pædagoger helt konkret starte et samarbejde op - og hvordan kan det løbende struktureres og evalueres? Hvordan kan lærere og pædagoger sammen arbejde med elevernes perspektiver på egen læring og egne pædagogiske handlemuligheder?


Bogen er en metodehåndbog i forhold til lærer-pædagog-samarbejdet med udgangspunkt i folkeskolereformens tanker og i forhold til, hvordan det tværprofessionelle samarbejde kan bruges både i teamsamarbejdet og i skolens læringsfællesskaber. De metoder og redskaber, der præsenteres, kan bruges direkte i den daglige praksis.


Bogen henvender sig primært til lærere og pædagoger, der arbejder sammen på skolerne. Den kan dog også være relevant for skolens ledelse til rammesætning af lærer-pædagog-samarbejdet og eksterne medarbejdere på skolerne, som for eksempel skolepsykologer, tale-høre-lærere og sundhedsplejersker i forhold til at indgå i et tværprofessionelt forløb med lærer-pædagog-teams på skolen.Til mange af bogens metoder er der tilhørende bilag, som kan findes bagerst i bogen eller downloades fra bogens hjemmeside.


Anmeldelser fra kunder

Skriv en anmeldelse

Fælles professionspraksis: lærer-pædagog-samarbejde for inkluderende læringsfællesskaber

Fælles professionspraksis: lærer-pædagog-samarbejde for inkluderende læringsfællesskaber

Kunder, der købte denne vare, købte også