Færre forandringer, flere forbedringer
Kategorier / sektioner:

Færre forandringer, flere forbedringer (Bog, Pocket, Dansk)

Af: Viviane Robinson

Forlag: Dafolo A/S
Format: Pocket
Type: Bog
Sprog: Dansk
ISBN-13: 9788771607413
Udgave: 1. (17-08-2018)
Oplag: 1. (17-08-2018)
Første udgivelsesår: 2018
Serie: Ledelse ligetil
Indbinding: Pocket
Sideantal: 162
Oversætter: Ida Højelse Svith
Originalsprog: Dansk
Formater / udgaver

Levering: 2 - 5 hverdage

Når du handler på WilliamDam.dk, betaler du den pris du ser.

  • Ingen gebyrer
  • Ingen abonnementer
  • Ingen bindingsperioder

Tilføj til bogliste

Beskrivelse

Det er på tide, at vi holder op med at tale om forandring og fokuserer på den langt mere ambitiøse målsætning om at skabe forbedring. I denne bog stiller Viviane Robinson skarpt på spørgsmålet om, hvorvidt vores forandringsbestræbelser i skolen medfører forbedringer for eleverne - eller om de slet og ret ender med blot at være forandringer.


I bogen udfolder Robinson, hvordan ledelse af forbedring bedst kan ske gennem inddragelse af deltagernes handlingsteorier. Gennem en model i fire faser viser hun, hvordan dette kan gøres. Samtidig illustrerer hun med en række konkrete eksempler fra praksis, hvordan lederen kan anvende en inddragende tilgang via konstruktive problemsamtaler.


Bogen er en praktisk håndsrækning til, hvordan forvaltnings- og skoleledere kan få mere ud af forandringsprocesserne, så de planlagte forandringer finder sted knap så ofte, men med større succes til følge.


Viviane Robinson er ph.d. og professor ved University of Auckland, New Zealand, og akademisk leder af Centre for Educational Leadership ved Faculty of Education samme sted. Hun har fungeret som konsulent i forskning og udvikling inden for ledelse i både offentlige og private organisationer i en lang række lande og har modtaget flere priser for sit arbejde. Har på dansk udgivet Elevcentreret skoleledelse (2015).


Serien Ledelse ligetil sætter igennem en række praksisrettede udgivelser fokus på bedst muligt at klæde den praktiserende skole- og underviserleder på til at varetage den daglige ledelsesopgave og de problematikker og overvejelser, der måtte være i forlængelse af denne. Korte og konkrete, hurtigt læst og lette at implementere i en travl praksis. Serien udgives i samarbejde med Skolelederforeningen.

Anmeldelser fra kunder

Skriv en anmeldelse

Færre forandringer, flere forbedringer

Færre forandringer, flere forbedringer