Farvekodesystemet: et konkret redskab til arbejdet med de pædagogiske læreplaner i da... (Bog, Paperback, Dansk)

Farvekodesystemet: et konkret redskab til arbejdet med de pædagogiske læreplaner i dagpleje, vuggestue og børnehave (Bog, Paperback, Dansk)

Forfattere: Dorthe Filtenborg Sørensen, Dorthe Filtenborg Sørensen


Forlag: Dafolo

  • Type: Bog
  • Format: Paperback
  • Sprog: Dansk Sprog: Dansk
  • ISBN-13: 9788772816906
  • Udgave: 1. (29-04-2012)
  • Oplag: 1. (29-04-2012)
  • Første udgivelsesår: 2012
  • Serie: Læring i dagtilbud
  • Fotograf: Dorthe Filtenborg Sørensen
  • Originalsprog: Dansk
  • Sideantal: 40
  • Indbinding: Paperback
  • Mål og vægt: B: 170mm, H: 240mm, D: 4mm, Vægt: 120g
Status: Mangler pt.
Bemærk: Dette produkt kan pt. ikke købes, men du kan få automatisk besked når/hvis dette produkt er tilgængeligt igen. Alt vi skal bruge er din e-mailadresse.

Produktet kan ikke bestilles.

Når du handler på WilliamDam.dk, betaler du den pris du ser.

  • Ingen gebyrer
  • Ingen abonnementer
  • Ingen bindingsperioder

Alle Kategorier som dette produkt er en del af

  = Emner / kategorier
  = Sektioner / guides
  = Specialsider
  = Kampagner

Beskrivelse

Farvekodesystemet - et konkret redskab til arbejdet med de pædagogiske læreplaner i dagpleje, vuggestue og børnehave (inkl. hjemmeside)

Som et redskab til at skabe sammenhæng imellem den pædagogiske læreplan, dokumentation og evaluering kan man bruge farvekodesystemet, som præsenteres i dette hæfte og på den tilhørende hjemmeside. Hæftet giver en grundig introduktion til arbejdet med farvekodesystemet og er henvendt til ansatte i dagpleje, vuggestue og børnehave.
Materialets største del er elektronisk. På hjemmesiden findes en lang række dokumenter og redskaber til arbejdet med farvekodesystemet. Disse kan, for den bruger der har købt materialet, frit downloades og printes.
Farvekodesystemet klæder personalet rigtig godt på til planlægningen, organiseringen og udførelsen af det pædagogiske arbejde. Det kan anvendes til at:
- illustrere og systematisere de enkelte læreplanstemaer
- dokumentere den pædagogiske praksis
- evaluere på baggrund af det dokumenterede
- forberede den konkrete, pædagogiske praksis
- bevare fokus i tilrettelæggelsen af den pædagogiske praksis
- udarbejde en kompetencetavle for det enkelte barn til brug i forældresamtaler
- udarbejde en kompetencetavle for det enkelte barn til brug for etablering af et godt fundament i overgangene omkring barnets institutions- og skoleliv
- udarbejde en præsentations- og kompetencetavle af personalet til ophængning i institutionen eller dagplejen
- udarbejde den pædagogiske profil på institutionen eller i dagplejen

Læsernes anmeldelser (0)