Fascination og forretning: i dansk tv-sport (Bog, Hæftet, Dansk) af Kirsten Frandsen

Fascination og forretning: i dansk tv-sport (Bog, Hæftet, Dansk)

Af: Kirsten Frandsen


Nedsat pris! Fascination og forretning: i dansk tv-sport

Forlag: Aarhus Universitetsforlag

  • Type: Bog
  • Format: Hæftet
  • Sprog: Dansk Sprog: Dansk
  • ISBN-13: 9788779345669
  • Udgave: 1. (14-06-2013)
  • Oplag: 1. (14-06-2013)
  • Første udgivelsesår: 2013
  • Omslagsgrafiker: Sigrid Astrup
  • Originalsprog: Dansk
  • Sideantal: 176
  • Indbinding: Hæftet
  • Mål og vægt: B: 145mm, H: 220mm, D: 15mm, Vægt: 312g

Når du handler på WilliamDam.dk, betaler du den pris du ser.

  • Ingen gebyrer
  • Ingen abonnementer
  • Ingen bindingsperioder

Alle Kategorier som dette produkt er en del af

  = Emner / kategorier
  = Sektioner / guides
  = Specialsider
  = Kampagner

Beskrivelse

Sport er benhård træning, ekstreme fysiske præstationer og millionkontrakter. Sport er eliteidræt, storskærme og miniputterne på skolens mudrede fodboldbane. Sport er også - og i høj grad - afslapning, spænding og socialt fællesskab foran fjernsynet hjemme i stuen. Sport er derfor 'big business' af afgørende betydning for danske tv-stationer, der kæmper om de vigtigste sportsgrene og de store internationale sportsbegivenheder.

Fascination og forretning i dansk tv-sport sætter fokus på forholdet mellem sport, tv og sportspublikum i Danmark og trækker en linje fra tv-sportens tidlige barndom over Gunnar 'Nu' Hansen og frem til i dag, hvor komplekse og tætte former for samarbejder mellem tv-stationer, virksomheder og sportsorganisationer udøver en voksende kontrol over de sportsbegivenheder, der vises på fjernsynet.Bogen belyser, hvordan tv og sport er blevet mere og mere afhængige af hinanden i en politisk kamp om folkekultur, fascination, teknologi og penge.

Læsernes anmeldelser (0)