Nedsat pris! Førstehjælp til klimakommunikation Forstør
Kategorier / sektioner:

Førstehjælp til klimakommunikation (Bog, Hæftet)

Forlag: Gyldendal Business
Format: Hæftet
Sprog: Dansk
Serietitel: Førstehjælpsbøger
Sideantal: 95
Dato for udgivelse: 10-6-2009
Udgivelse: 1. udgave, 2009.
Medforfattere: Sascha Amarasinha, Marie Kraul
ISBN-13: 9788702076516
Produkt type: Bog
Diverse ophavsangivelser: Omslagsgrafiker: Leo Scherfig - Bogblokgrafiker: Hanne Frost
Ophavsangivelse: Sascha Amarasinha, Marie Kraul
År for denne udgave: 2009
Første udgivelsesår: 2009
Originalsprog: Dansk
Udgave: 1
Oplag: 1

2 - 5 hverdage

135,65 kr

-22.5%

Vejl. pris: 175,00 kr

Når du handler på WilliamDam.dk, betaler du den pris du ser.

  • Ingen gebyrer
  • Ingen abonnementer
  • Ingen bindingsperioder

Beskrivelse

En guide til virksomheden, der hurtigt vil i gang med at fortælle de gode, grønne historier. Danske virksomheder har masser at fortælle omverdenen om deres tiltag på klimaområdet. Til gavn for miljøet, for virksomhedens bundlinie og for samfundsøkonomien. Alligevel holder mange sig tilbage, fordi de tror klimakommunikation er for risikabelt, for kompliceret - eller fordi de ikke længere kan se de gode historier i deres egen virksomhed. 
»Vi ved, der er virksomheder rundt omkring i Danmark, som måske i årevis har haft klimaaktiviteter eller produkter, som medierne og omverdenen burde have hørt om. Det er ærgerligt, når den slags bliver holdt tilbage - især i disse tider, hvor vi skal være værter ved et historisk klimatopmøde, og samfundsøkonomien har brug for den grønne vækst,« siger forfatterne til bogen, Sascha Amarasinha og Marie Kraul.
Førstehjælp til klimakommunikation fortæller den lille eller mellemstore virksomhed, hvordan man kan gribe klimakommunikationen an på en overskuelig måde og giver en række værktøjer til at håndtere den. Også selvom man ikke har den store erfaring eller mange ressourcer. Et af de vigtigste budskaber til virksomheden, der gerne vil finde og fortælle en god klimahistorie er at finde en aktivitet, der hænger godt sammen med virksomhedens øvrige forretning. Dette gør kommunikationen mere logisk og klar, end hvis virksomheden kaster sig over et helt nyt område.
En andet vigtigt råd er at kommunikere, hvad ens intentioner med en aktivitet er. Og ikke mindst fortælle ærligt, hvor langt man er fra at nå sine mål. 

Anmeldelser fra kunder

Skriv en anmeldelse

Førstehjælp til klimakommunikation

Førstehjælp til klimakommunikation