Nedsat pris! Forandringskommunikation Forstør
Kategorier / sektioner:

Forandringskommunikation (Bog, Paperback)

Af: Helle Petersen

Forlag: Samfundslitteratur
Format: Paperback
Sprog: Dansk
Serietitel: Kort og præcist om medier og kommunikation
Sideantal: 126
Dato for udgivelse: 22-8-2016
Udgivelse: 1. udgave, 2016.
ISBN-13: 9788759325940
Produkt type: Bog
Illustrationsangivelser: ill.
År for denne udgave: 2016
Originalsprog: Dansk
Udgave: 1
Oplag: 1

2 - 5 hverdage

Formater / udgaver

Hæftet
340,40 kr
Bog
Paperback
120,05 kr
pdf, drm
121,00 kr

120,05 kr

-13%

Vejl. pris: 138,00 kr

Når du handler på WilliamDam.dk, betaler du den pris du ser.

  • Ingen gebyrer
  • Ingen abonnementer
  • Ingen bindingsperioder

Beskrivelse

Forandring fylder meget i private og offentlige organisationer; fra udmeldingen af en ny strategi, fusion, besparelse og organisationsændring til implementeringen af nye retningslinjer og værdigrundlag. Uanset baggrund og målsætning har forandringerne én ting til fælles; kommunikationen skal planlægges omhyggeligt, hvis forandringsprocessen skal være både effektiv og tage hensyn til medarbejdernes behov.  


Denne bog om intern forandringskommunikation hviler på teorier og erfaringer fra strategisk kommunikation suppleret med indsigter fra organisationspsykologien. Først når man tager højde for følelsers betydning, og alt det der sker under overfladen i og mellem mennesker i forandring kommer man helt og helskindet i mål med forandringsprocessen.


Bogen introducerer et forskningsbaseret fundament for den efterfølgende gennemgang af, hvordan man skridt for skridt planlægger sig til den mest effektive forandringskommunikation.


Bogen rummer to cases om forandringsprocesser i Novo Nordisk og på Odense Universitetshospital.


FORANDRINGSKOMMUNIKATION henvender sig til lederen, der ønsker en kort introduktion til forandringskommunikation, til HR- og kommunikationsmedarbejderen, der søger opdateret inspiration til rådgivnings- og planlægningsarbejdet, og til den studerende, der skriver projekt inden for feltet.


Helle Petersen er kommunikationsforsker og -rådgiver, ph.d., MPO og lektor i arbejds- og organisationspsykologi ved Institut for Mennesker og Teknologi, Roskilde Universitet.


Anmeldelser fra kunder

Skriv en anmeldelse

Forandringskommunikation

Forandringskommunikation

Kunder, der købte denne vare, købte også