Forbrugssituationer: perspektiver på oplevelsesøkonomi Forstør
Kategorier / sektioner:

Forbrugssituationer: perspektiver på oplevelsesøkonomi (Bog, Hæftet)

Forlag: Aalborg Universitetsforlag
Format: Hæftet
Sprog: Dansk
Serietitel: ExCITe-serien
Sideantal: 472
Udgivelse: 1. udgave, 2007.
Nr. i serien: Bind: 3,
Redaktion: Christian Jantzen, Tove Arendt Rasmussen
ISBN-13: 9788773077948
Produkt type: Bog
Illustrationsangivelser: ill. i farver
År for denne udgave: 2007
Første udgivelsesår: 2007
Originalsprog: Sproget kan ikke bestemmes
Udgave: 1
Oplag: 1

3 - 8 hverdage

Levering inden jul: Kan ikke garanteres

105,50 kr

Når du handler på WilliamDam.dk, betaler du den pris du ser.

  • Ingen gebyrer
  • Ingen abonnementer
  • Ingen bindingsperioder

Beskrivelse

Oplevelsesøkonomien har sat nye dagsordener for at forstå den aktuelle kultur- og erhvervsudvikling. Denne bog handler om forbrugeren, som er det egentlige omdrejningspunkt i oplevelsesøkonomien. Forbrugeren er ikke kun køber eller slutbruger af oplevelser. Hun eller han er et individ med drømme, ønsker og livsprojekter, som kræver oplevelser for at udfolde sig, lykkes og blive fortalt..
Det er fremdeles forbrugeren, som skaber oplevelsen gennem kropslige, sanselige og meningsmæssige bearbejdninger af indtryk fra omverdenen. Virksomheder og organisationer kan skabe mere eller mindre vellykkede rammer for forbrugernes oplevelse, men der sker intet, hvis individet ikke er stemt til oplevelsen og kan bruge den til noget positivt i sit liv.
Bogens 12 analyser bidrager med nye indsigter i det moderne oplevelsesorienterede forbrug: fra at opleve sig selv som en "fuldblods kvinde" i lækkert undertøj, at udforske regnskovens mysterier som øko-turist eller at erfare Holocaust på egen krop gennem vellykket museumsarkitektur til selv at gestalte et alternativt vareunivers for at give sit barn og gæsterne en uforglemmelig konfirmationsoplevelse.
Stimulering, meningsskabelse og identitet er, hvad det handler om for forbrugeren i oplevelsesøkonomien. Bogen behandler det kulturelle, symbolske, narrative og refleksive niveau i oplevelsen, og de forskellige cases præsenterer en bred vifte af kvalitative metoder, som kan anvendes til at analysere og vurdere forbrugsbaserede oplevelser.
Bogen er tredje bind i ExCITe-serien om oplevelsesøkonomi, de kreative industrier og IT-støttede oplevelser. Første bind, Oplevelser: Koblinger og transformationer, om kreative alliancer, oplevelsesdesign og it-støttede oplevelser udkom i foråret 2006. Andet bind, Oplevelsesøkonomi. Vinkler på forbrug, som giver en teoretisk belysning af oplevelsesbegrebet i oplevelsesøkonomien, udkom i foråret 2007.

Anmeldelser fra kunder

Skriv en anmeldelse

Forbrugssituationer: perspektiver på oplevelsesøkonomi

Forbrugssituationer: perspektiver på oplevelsesøkonomi