Nedsat pris! Forskellighedens pædagogik: nye veje i pædagogisk teori Forstør

Forskellighedens pædagogik: nye veje i pædagogisk teori (Bog)

Af: Carl Anders Säfström

Forlag: Klim
Sprog: Dansk
Serietitel: Pædagogiske linjer
Sideantal: 94
Dato for udgivelse: 23-11-2007
Udgivelse: 1. udgave, 2007.
Oversætter: Ib Høy Hansen
Illustrator: Joyce Grosswiler
Redaktion: Kirsten Krogh-Jespersen, Jørgen Kuhlmann og Andreas Striib
ISBN-13: 9788779554603
Produkt type: Bog
Forord: Kirsten Krogh-Jespersen
Originaltitel: Skillnadens pedagogik
År for denne udgave: 2007
Første udgivelsesår: 2007
Originalsprog: Svensk
Udgave: 1
Oplag: 1

2 - 5 hverdage

120,95 kr

-13%

Vejl. pris: 139,00 kr

Når du handler på WilliamDam.dk, betaler du den pris du ser.

  • Ingen gebyrer
  • Ingen abonnementer
  • Ingen bindingsperioder

Beskrivelse

I denne bog er uddannelsens og undervisningens etiske aspekter udgangspunktet. Med reference til en række af det 20. århundredes især franske og amerikanske filosoffer undersøger forfatteren moralens muligheder i uddannelserne. Han fremhæver forskellighed som vilkår og mulighed i uddannelserne og argumenterer for demokrati, retfærdighed og ansvar for den Anden som pædagogikkens opgave.
I dag associeres uddannelse og undervisning i al for høj grad med at føre individer ind i allerede etablerede forestillinger om, hvem der tilhører det givne fællesskab. For at give individet mulighed for at indgå i fællesskabet, skal han/hun blive, som ´vi´ allerede er - altså i alt væsentligt den samme som alle andre.
Forfatteren giver et alternativt svar på, hvad uddannelse og undervisning kan være, et svar som tager udgangspunkt i mødet med en, der ikke er den samme som mig - i forskellighedens pædagogik.
Bogen henvender sig især til studerende og lærere i de pædagogiske uddannelser, men også lærere og pædagoger i skole og institution vil finde inspiration til deres pædagogiske overvejelser og argumentation.

Anmeldelser fra kunder

Skriv en anmeldelse

Forskellighedens pædagogik: nye veje i pædagogisk teori

Forskellighedens pædagogik: nye veje i pædagogisk teori