Nedsat pris! Forskning og undervisning i skriftsprog
Kategorier / sektioner:

Forskning og undervisning i skriftsprog (Bog, Hæftet, Dansk)

Af: Bettina Perregaard

Forlag: Akademisk
Format: Hæftet
Sprog: Dansk
Serietitel: Akademisk fokus.
Sideantal: 202
Dato for udgivelse: 10-4-2002
Udgivelse: 1. udgave, 2002.
ISBN-13: 9788750036760
Produkt type: Bog
År for denne udgave: 2002
Første udgivelsesår: 2002
Originalsprog: Dansk
Udgave: 1
Oplag: 1

Mangler pt.

154,85 kr

-13%

Vejl. pris: 178,00 kr

Produktet kan ikke bestilles.

Når du handler på WilliamDam.dk, betaler du den pris du ser.

  • Ingen gebyrer
  • Ingen abonnementer
  • Ingen bindingsperioder

Tilføj til bogliste

Beskrivelse

Denne bog giver en introduktion til den russiske sprog- og udviklingspsykolog L.S. Vygotskys kulturhistoriske teori, der blev til i slutningen af 1920'erne og i begyndelsen af 1930'erne. Vygotsky blev genopdaget af Vesten i 1960'erne og har siden haft afgørende indflydelse på både de spørgsmål og den teoridannelse, der knytter sig til forskningen i børns sprogtilegnelse og skriftsproglige udvikling.
Den afdækker den videnskabshistoriske baggrund for forskning i forholdet mellem social interaktion og skriftsproglig udvikling og fremhæver de udfordringer, forskningen i skriftsprogstilegnelse står over for i dag. Endvidere diskuteres begreber som internalisering, udviklingszone, social praksis, dekontekstualisering og appropriering. Begreberne sættes hver især i forhold til konkrete undervisningssituationer.
Bogen henvender sig til forskere, lærere og studerende inden for fagene dansk, sprogpsykologi, pædagogik, udviklingspsykologi og pædagogisk antropologi, der interesserer sig for forholdet mellem social interaktion, kognitiv udvikling og skriftsproglig kompetence og ikke mindst for børns udvikling i samspillet mellem hjem og skole.

Anmeldelser fra kunder

Skriv en anmeldelse

Forskning og undervisning i skriftsprog

Forskning og undervisning i skriftsprog