Nedsat pris! Forstør

Fortabt i skolen: Sådan kan lærere og pædagoger hjælpe hjælpe børn med adfærdsmæssige udfordringer i skolen (Bog, Hæftet)

Af: Ross W. Greene

Forlag: Pressto
Format: Hæftet
Sprog: Dansk
Sideantal: 336
Dato for udgivelse: 30-4-2018
Udgivelse: 3. udgave, 2018.
Oversætter: Bjarke Larsen
ISBN-13: 9788790333959
Produkt type: Bog
Diverse ophavsangivelser: Omslagsgrafiker: Maria Teglkamp - Omslagsillustrator: Lone Lambæk
Originaltitel: Lost at School
År for denne udgave: 2018
Originalsprog: Engelsk
Udgave: 3
Oplag: 1

2 - 5 hverdage

231,75 kr

-22.5%

Vejl. pris: 299,00 kr

Når du handler på WilliamDam.dk, betaler du den pris du ser.

  • Ingen gebyrer
  • Ingen abonnementer
  • Ingen bindingsperioder

Beskrivelse

Børn med udfordrende adfærd fylder stadig mere – både i folkeskolen og i den offentlige debat.

Lærere, pædagoger og forældre står ofte magtesløse, da de ikke har brugbare pædagogiske redskaber til at rumme disse børn inden for skolens normale rammer eller hjælpe dem til at løse deres problemer. Heller ikke det øgede fokus på inklusion hjælper tilsyneladende. Så hvad gør man?

På baggrund af mange års forskning og praktisk erfaring har den amerikanske psykolog Ross W. Greene udviklet en ny og anderledes pædagogisk metode til at hjælpe disse børn.

"Fælles Proaktiv Problemløsning" (tidligere ”Samarbejdsbaseret Problemløsning”) kalder Greene sin model, hvis grundlag er, at børnenes adfærdsmæssige udfordringer skyldes, at de ikke mestrer en række kognitive færdigheder og sociale kompetencer. Ved at kortlægge disse manglende færdigheder og derefter målrettet enten lære børnene at mestre dem eller at kompensere for dem ændres disse børns adfærd i løbet af kort tid mærkbart i positiv retning.

”Fortabt i skolen” er en blanding af pædagogisk og psykologisk teori, hvor principperne i Fælles Proaktiv Problemløsning forklares, og en lang række helt konkrete cases fra hverdagen på en almindelig folkeskolen. Det gør den yderst anvendelig for såvel lærere og pædagoger som forældre.

Bogen er en revideret og opdateret udgave, hvor Ross W. Greene har indarbejdet de nyeste forskningsresultater og de mange tilbagemeldinger, han har fået fra lærere og forældre, som har arbejdet med metoden.

Anmeldelser fra kunder

Skriv en anmeldelse

Fortabt i skolen: Sådan kan lærere og pædagoger hjælpe hjælpe børn med adfærdsmæssige udfordringer i skolen

Fortabt i skolen: Sådan kan lærere og pædagoger hjælpe hjælpe børn med adfærdsmæssige udfordringer i skolen