Nedsat pris! Frihed og styring: en antologi om læringskulturer i forandring Forstør

Frihed og styring: en antologi om læringskulturer i forandring (Bog, Hæftet)

Forlag: Syddansk Universitetsforlag
Format: Hæftet
Sprog: Dansk
Sideantal: 404
Dato for udgivelse: 10-2-2014
Udgivelse: 1. udgave, 2014.
Redaktion: Steen Beck, Dion Rüsselbæk Hansen
ISBN-13: 9788776747404
Produkt type: Bog
Bidragyder: Steen Beck m.fl.
År for denne udgave: 2014
Originalsprog: Dansk
Udgave: 1
Oplag: 1

3 - 8 hverdage

260,15 kr

-13%

Vejl. pris: 299,00 kr

Når du handler på WilliamDam.dk, betaler du den pris du ser.

  • Ingen gebyrer
  • Ingen abonnementer
  • Ingen bindingsperioder

Beskrivelse

Spørgsmålet om forholdet mellem frihed og styring inden for uddannelse og pædagogik er aktuelt. Vi lever i en tid med store forventninger til de kommende generationer. Politikere ønsker, at uddannelsessystemet skal tilgodese samfundets kompetencebehov samt fremme individets kreativitet, virkelyst og konkurrencemæssige kapital. Læring er således blevet tidens ubestridelige mantra.
Men hvad er læring? Hvilke læringskulturer danner rammen om læringen - og hvordan kommer disse til udtryk i forskellige formelle og uformelle pædagogiske og uddannelsesmæssige sammenhænge? Hvilke konsekvenser tegner sig i forhold til den til stadighed mere omsiggribende politiske styring af uddannelsesmæssige og pædagogiske forhold? Hvordan gør dette sig gældende uddannelsesmæssigt set - og sker der i praksis det, uddannelsesplanlæggerne forestiller sig?
Frihed og styring forholder sig til disse spørgsmål. Antologien tager fat i en række didaktiske og pædagogiske problemstillinger fra folkeskole til universitet. Den tematiserer læring i såvel formelle som uformelle sammenhænge. Og den beskæftiger sig både med individers og gruppers læreprocesser. Antologien henvender sig til alle, der interesserer sig for pædagogik og uddannelse.

Anmeldelser fra kunder

Skriv en anmeldelse

Frihed og styring: en antologi om læringskulturer i forandring

Frihed og styring: en antologi om læringskulturer i forandring