Nedsat pris! Fun City Forstør
Kategorier / sektioner:

Fun City (Bog, Hæftet)

Forlag: Danish Architectural Press
Format: Hæftet
Sprog: Engelsk
Sideantal: 279
Dato for udgivelse: 7-9-2007
Udgivelse: 1. udgave, 2007.
Oversætter: James Manley
Redaktion: Gitte Marling - Martin Zerlang
ISBN-13: 9788774073758
Produkt type: Bog
Illustrationsangivelser: ill. i farver
År for denne udgave: 2007
Første udgivelsesår: 2007
Originalsprog: Flere sprog
Udgave: 1
Oplag: 1

2 - 5 hverdage

217,00 kr

-22.5%

Vejl. pris: 280,00 kr

Når du handler på WilliamDam.dk, betaler du den pris du ser.

  • Ingen gebyrer
  • Ingen abonnementer
  • Ingen bindingsperioder

Beskrivelse

I dag er shopping blevet en livsstil, vi forbruger på livet løs, også i det offentlige rum, dette betyder at byen i dag er blevet ´Disneyficeret´ eller ´Tivolificeret´. Sloganet for Fields er John Lennons omkvæd ´Come together´. Shopping er blevet en total-oplevelse. ´Shop without guilt´ proklamerer et skilt i Singapore, der efterhånden er blevet til et kæmpe shoppingcenter. Vi skal underholdes, både hjemme og i byrummet, tidligere havnemiljøer skabes om til dynamiske byrum med kontorbygninger og lejligheder til de velhavende, her skabes kunstige strande, skateboard baner, cafeer. Oplevelsen er motoren i det såkaldte oplevelsessamfund og for moderne byplanlæggere og byudviklere er begrebet ´kulturel planlægning´ blevet det nye mantra.
Målet med denne udgivelse er at indkredse konsekvenserne af denne udvikling, at belyse samspillet mellem såkaldte "funscapes" og "fear culture" og at redegøre for betydningen af nye koncepter og fænomener så som ´event-kultur´, ´urban scenografi´, ´oplevelsesøkonomi´, ´by-branding´ og ´kulturel planlægning´.
Der refereres både til cases i en del danske byer f.eks. København, Aalborg og Randers, men også til udlandet f.eks. Amsterdam, Rotterdam, Barcelona, Bangkok, Las Vegas, Toronto og Wolfsburg. ´First we take Manhattan, then we take Berlin´, sang Leonard Cohen og det er også blevet overskriften på en af artiklerne i bogen.
Bogen, som udgives på engelsk, er redigeret af Gitte Marling og Martin Zerlang, med bidrag af: Arnold Reijndorp, Tracy Metz, Birgitte Bundesen Svarre, Orvar Löfgren, Ole B. Jensen, Hans Kiib, Lasse Andersson, Julie Holck, Boris Brorman Jensen, Christian Broen, Anne Ring Petersen og Mette Mechlenborg.

Anmeldelser fra kunder

Skriv en anmeldelse

Fun City

Fun City