Nedsat pris! Hvad lærer børn når de fortæller: Børns læreprocesser gennem narrativ praksis Forstør

Hvad lærer børn når de fortæller: Børns læreprocesser gennem narrativ praksis (Bog, Paperback)

Af: Liv Gjems

Forlag: Dafolo
Format: Paperback
Sprog: Dansk
Serietitel: Sprog, udvikling og læring
Sideantal: 144
Dato for udgivelse: 25-9-2009
Udgivelse: 1. udgave, 2009.
Oversætter: Ea Tryggvason Bay
ISBN-13: 9788772814148
Produkt type: Bog
Originaltitel: Hva lærer barn når de forteller
År for denne udgave: 2009
Første udgivelsesår: 2009
Originalsprog: Norsk
Udgave: 1
Oplag: 1

2 - 5 hverdage

295,00 kr

-1%

Vejl. pris: 298,00 kr

Når du handler på WilliamDam.dk, betaler du den pris du ser.

  • Ingen gebyrer
  • Ingen abonnementer
  • Ingen bindingsperioder

Beskrivelse

Hvad lærer børn når de fortæller?
Denne bog handler om børns sociale læring i daginstitutionen, og hvordan børn lærer, når de deltager i narrativ praksis sammen med voksne. Teoretisk bygger den på sociokulturelle perspektiver, hvor børns sproglige deltagelse og sproglige forhandlinger betragtes som grundlæggende for læring.
Forfatteren viser gennem præsentation og analyse af børns narrativer, hvordan børn afhængigt af konteksten forstår, at andre ikke nødvendigvis deler deres opfattelser, og at de derfor må forklare og uddybe disse. Når børn fortæller, lærer de også om kultur, og hvordan omgivelserne forventer, at en hændelse skal præsenteres.
Bogen sætter fokus på den vigtige rolle, pædagoger har som vejledende deltagere i børns læreprocesser i daginstitutionen.

Hvad lærer børn når de fortæller?
er skrevet til pædagoger, pædagogstuderende, psykologer, pædagogiske konsulenter, lærere og lærerstuderende. Bogen fik fagbogsprisen i Norge i 2006 med den begrundelse, at den er et unikt bidrag til at øge forståelsen af børns læring. Den danske udgave har forord af psykolog Ole Løw.
Liv Gjems er dr.polit., uddannet pædagog og cand.pæd. Hun arbejder som førsteamanuensis (en stilling svarende til lektor) ved Høgskolen i Vestfold.
Om serien Sprog, udvikling og læring
Bogen er den anden i serien Sprog, udvikling og læring. Serien sætter fokus på nogle vigtige problemstillinger i det spændende arbejde med børns sproglige læring og giver de voksne et godt fundament at arbejde ud fra. Serien ser på sprog ud fra flere forskellige perspektiver og indeholder såvel teoretiske som praktiske udgivelser.
Bøgerne i serien henvender sig til pædagoger i daginstitutioner, dagplejere, pædagogiske konsulenter på 0-6-års-området, lærere i indskolingen og talehørelærere samt studerende på pædagogiske grund-, videre- og efteruddannelser.
I serien er tidligere udkommet antologien I begyndelsen er sproget - antologi om børns sprogudvikling (redigeret af Lotte Salling).

Anmeldelser fra kunder

Skriv en anmeldelse

Hvad lærer børn når de fortæller: Børns læreprocesser gennem narrativ praksis

Hvad lærer børn når de fortæller: Børns læreprocesser gennem narrativ praksis