Hvordan får vi mere lighed i uddannelse Forstør
Kategorier / sektioner:

Hvordan får vi mere lighed i uddannelse (Bog, Hæftet)

Af: Agi Csonka

Forlag: Information
Format: Hæftet
Sprog: Dansk
Serietitel: Moderne ideer
Sideantal: 76
Dato for udgivelse: 8-8-2017
Udgivelse: 1. udgave, 2017.
Nr. i serien: Bind: no 08,
ISBN-13: 9788775145706
Produkt type: Bog
Diverse ophavsangivelser: Omslagsgrafiker: Jesse Jacob
År for denne udgave: 2017
Originalsprog: Dansk
Udgave: 1
Oplag: 2

2 - 5 hverdage

Formater / udgaver

Bog
Hæftet
49,95 kr
epub
38,50 kr

49,95 kr

Når du handler på WilliamDam.dk, betaler du den pris du ser.

  • Ingen gebyrer
  • Ingen abonnementer
  • Ingen bindingsperioder

Beskrivelse

Som samfund abonnerer vi på en grundlæggende ambition om social mobilitet - alle skal kunne blive lige, hvad de magter og agter. Vi har investeret betragteligt i vores skolesystem, vi har lige adgang til videregående uddannelser, og vi betaler endog vores unge for at tage en uddannelse. Alligevel er der fortsat en forbløffende stabil sammenhæng mellem social baggrund og hvor man ender i livet. Hvis vi vil sikre, at alle børn får lige muligheder for at lære og udvikle sig, skal vi se nærmere på ulighedens kulturelle udtryk. Vi skal forstå, at den sociale ulighed handler om andet og mere end adgang til smartphones og mærkevaretøj. Og vi skal håndtere uligheden allerede i dagtilbud og skole.
I "Hvordan får vi mere lighed i uddannelse?" fletter SFIs administrerende direktør Agi Csonka ulighedsforskningen sammen med sine egne både morsomme og gribende personlige erfaringer som flygtningebarn og "social opkomling" i Velfærdsdanmark. Og hun ender op med en række konkrete tiltag, som pædagoger og lærere kan gøre brug af allerede i morgen.
Om forfatteren:
Agi Csonka (f. 1960) er adm. direktør for SFI, Det Nationale Forskningscenter for Velfærd. Hun er uddannet cand.phil. og har en ph.d. i ledelse og organisation fra Institut for Statskundskab, Københavns Universitet. Derudover har Agi Csonka været leder i flere store virksomheder som TDC og Rambøll og har siden 2014 været formand for Rådet for Børns Læring.

Anmeldelser fra kunder

Skriv en anmeldelse

Hvordan får vi mere lighed i uddannelse

Hvordan får vi mere lighed i uddannelse