Nedsat pris! Hvordan vi tænker: en reformulering af forholdet mellem reflektiv tænkning og uddannelsesprocessen Forstør
Kategorier / sektioner:

Hvordan vi tænker: en reformulering af forholdet mellem reflektiv tænkning og uddannelsesprocessen (Bog, Hæftet)

Af: John Dewey

Forlag: Klim
Format: Hæftet
Sprog: Dansk
Serietitel: Dewey biblioteket
Sideantal: 241
Dato for udgivelse: 16-10-2009
Udgivelse: 1. udgave, 2009.
Oversætter: Joachim Wrang
ISBN-13: 9788779556225
Produkt type: Bog
Diverse ophavsangivelser: Omslagsgrafiker: Joyce Grosswiler
Originaltitel: How we think
År for denne udgave: 2009
Første udgivelsesår: 2009
Originalsprog: Engelsk
Udgave: 1
Oplag: 1

2 - 5 hverdage

Levering inden jul: OK

243,55 kr

-13%

Vejl. pris: 279,95 kr

Når du handler på WilliamDam.dk, betaler du den pris du ser.

  • Ingen gebyrer
  • Ingen abonnementer
  • Ingen bindingsperioder

Beskrivelse

Hvordan vi tænker regnes for et af Deweys hovedværker, fordi han heri præsenterer og udfolder begrebet om ´den refleksive tænkning´, et begreb, som er helt centralt hos ham igennem hele forfatterskabet.
Dewey definerer helt kort refleksiv tænkning som »den form for tænkning, der består i at vende et tema i hovedet og underkaste det en alvorlig og sammenhængende overvejelse.« Denne definition udvikler og underbygger Dewey bogen igennem – hele tiden i relation til den refleksive tænknings betydning for uddannelsesprocessen.
De studerende må bibringes lyst til at undersøge og reflektere over, hvad de har lært, ud fra en skeptisk, nysgerrig og eftertænksom tilgang. Undersøg et problem, find en løsning, tænk over, hvorfor det lykkedes eller ikke lykkedes og lær af dine successer og fejltagelser. Deweys påstand er, at man kan lære at tænke og lære at værdsætte processen lige så meget som resultatet.
Hvordan vi tænker er med sin klare og spændende fremstilling relevant for alle, der interesserer sig for filosofi, pædagogik, sociologi og psykologi. Og naturligvis for praktikere inden for professionerne, hvad enten det drejer sig om lærere, pædagoger, sygeplejersker – eller personaleudviklere, medarbejdere og ledere.

Anmeldelser fra kunder

Skriv en anmeldelse

Hvordan vi tænker: en reformulering af forholdet mellem reflektiv tænkning og uddannelsesprocessen

Hvordan vi tænker: en reformulering af forholdet mellem reflektiv tænkning og uddannelsesprocessen